Macskapcsolat

macskaarvahaz@gmail.com
A macskapcsolat.blog a
Facebook-on

Friss topikok

  • nagyfeszültség: Tényleg gyönyörűek a cicák - és nagyon jó emberek, akik támogatják a gyógyíttatásukat. (2014.11.12. 23:34) Karácsonyra gazdit kértek a cicák
  • Fox Snow: @kolbászoszsömle: na... pofánbasszalak? Még ha 4 éves komment, akkor se hagyhatom ezt a fost szó n... (2014.09.24. 16:44) Te jószagú cicakaki
  • Aquamarine Dolls Ragdolls: Személy szerint nagyra értékelem azokat az embereket, szervezeteket, akik ilyen irányú erőfeszítés... (2013.09.04. 14:44) Licit egy macskaárvaházért
  • Nyafkamacska: Ebből az autóból lett valami? Elszámolt valaki az összejött pénzzel az adakozók felé? (2013.06.26. 07:53) Cicamentő, ha te is úgy akarod
  • belekotty: Tündéri makkák! Sajna a hét kutyám mellé nem tudok befogadni. (2012.08.29. 10:05) Börtönből szabadult cicák

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Nemzetközi macskakiállítás Békáson

2010.12.08. 06:59 - MACSKANŐ

Címkék: budapest kiállítás macska nemzetközi hungarica macskakiállítás felis

Az idei év utolsó nagy macskás eseményének a helyszíne a Békásmegyeri Közösségi Ház lesz, ezen a hétvégén, a Felis Hungarica egyesület szervez kiállítást. 13 országból érkeznek kiállítók, hogy szebbnél szebb macskáikkal elkápráztassák a közönséget. A felhozatal is elég szép spektrumot takar, hiszen láthatnak itt majd egzotikus, perzsa, birman, maine coon, norvég erdei, ragdoll, szibériai, american curl, abesszin, bengáli, brit, burma, karthauzi, devon rex,  oroszkék, egyiptomi mau, don sphynx, orientális, sziámi és házi cicákat is. Bemutatkozik az idei év magyar világgyőztes orientális macskája (Okonor Muffin) is.

A kiállítás 10 és 18 (vasárnap 17) óra között tart nyitva. Ingyen jegyeket osztanak a Facebook-on (minden 50. új rajongónak és annak meghívójának is) lájkolás esetén!


A bejegyzés trackback címe:

https://macskapcsolat.blog.hu/api/trackback/id/tr302499348

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nayime 2010.12.08. 09:52:22

Nem piskóta, hogy van, aki más országból képes idehozni a macskáját, csak a szépségverseny miatt. :( Kiváncsi lennék, mennyit szenvedhet az a kisállat az út során. Mondjuk vannak cicák, akik jól bírják az utazást. De hogy ennyi???
Az enyém is csodaszép, zsemleszínű tünemény, de még a Lurdy-ig sem vinném el, arról nem is beszélve, hogy egész nap be lenne zárva egy óriás ketrecbe. :((( Meg hát a sok ember, biztos nem érezné jól magát...

mooneye · http://tuskevar.eu 2010.12.08. 10:13:43

Ja, az összes tenyésztő, aki kiállításra jár, egy szívtelen dög, aki utálja az állatait, csak az a rendes ember, akinek még törzskönyvezve sincsenek az állatai, sőt, az állatorvosig se meri elvinni őket! *irónia off*
Az állatok alkalmazkodóképes lények, akiket hozzá lehet szoktatni az utazáshoz, kiállításhoz, miegymáshoz. Kiegyensúlyozott állatot nem zavarnak ezek a dolgok.

MACSKANŐ 2010.12.08. 10:16:19

Az én cicáim imádnak utazni, szeretik a változatos életet:) Ez szokás kérdése, imádnak a kocsiban szundítani és megérkezés után játszva felderíteni a terepet. Ezen a hétvégén nem megyünk mert kiállítás, kicsit szomorúak is.:)

Caprica99 2010.12.08. 10:28:39

@mooneye:
és nem mellékesen, gondolom egy csomó pénzt ér egy ilyen díjazott cica!
Illetve nem is maga a cica (mert őt az emberfia oda nem adná senkinek :), hanem a kölykei!

mooneye · http://tuskevar.eu 2010.12.08. 11:16:18

Nem vagyok képben a macskaárakkal, de most azt hiszem nem ez volt a lényeg :)

Goompah 2010.12.08. 11:41:17

@mooneye:

"csak az a rendes ember, akinek még törzskönyvezve sincsenek az állatai"

A cicának miféle előnye származik a törzskönyvezésből?

Nayime 2010.12.08. 11:48:59

@mooneye: hát egy kicsit kiforgattad amit mondtam, de mindegy is :)

@Goompah: szerintem sem egetverő fontosság. Az enyém is "keverék", tehát biztosan nem kapott volna törzskönyvet. De ettől még csodaszép és okos! És ami a legfontosabb: Cica! :))

mooneye · http://tuskevar.eu 2010.12.08. 11:49:15

@Goompah: A cicának semmi. Ezzel is arra akartam utalni, hogy gondolom a törzskönyvezéshez is ki kell mozdítani otthonról a kölyköket, de speciel gazdiváltáshoz mindenképpen mozgatni kell őket. Kicsit túlironizáltam talán a dolgot :)

mooneye · http://tuskevar.eu 2010.12.08. 11:55:55

@Nayime: Csak nem értem, miért kéne szükségszerűen szenvednie egy állatnak a kiállításon. Egyszer nézz meg egy ilyet, és jó esetben azt fogod tapasztalni, hogy semmi bajuk a macskáknak :) Valószínű hót mindegy nekik, hogy otthon alszanak, vagy a kiállításon, és hogy a gyerek fogdossa-e őket, vagy a bíró. A tiédnek nyilván nem tetszene, mert nincs hozzászokva meg felkészítve, de ettől még nem lesz egy kiállítás sem nyilvános állatkínzás :)

Nayime 2010.12.08. 12:01:35

@mooneye: Nem mondom, hogy szükségszerűen kellene szenvednie. :) Voltam már kiállításon, hát... voltak cicák, akik nem voltak maradéktalanul megelégedve a helyzettel. De ez most tényleg mindegy, mert egyik ilyen, másik olyan. Van amelyik többet bír, van, amelyik kevesebbet. Én, bizti nem vinném el az enyémet, na, ennyi :))

Goompah 2010.12.08. 12:04:27

@Nayime: Hát igen, a mieink is turmixcicák (lásd a weboldalamat a nick mellett), és gyönyörűek. Ráadásul csak az egyiknek, Fruzsinának ismerjük a mamáját, sőt neki valószínűleg ismerjük a papáját is, mert a Guszti az utca cica-Casanovája. :)

@mooneye: OK, csak azért zavart be a törzskönyvezés, mert az orvos valóban a cica hasznára van, ezért nem asszociáltam a szállításra.

Re: kiállítás. Nekem azt tetszett a legjobban, amikor nemrég kimondottan nem pedigrés cicáknak tartottak valahol itt Bpesten kiállítást. Sajnos nem tudtam elmenni, pedig Ducika biztos megnyerte volna. :)

Goompah 2010.12.08. 12:12:44

Ha olvassa egy tenyésztő, őt kérdezem:

Egy tenyészetben mi történik azokkal a cicákkal, akik nem felelnek meg a követelményeknek vagy akiket nem sikerül eladni? Ugye jól sejtem, hogy megölik őket?

mooneye · http://tuskevar.eu 2010.12.08. 12:19:35

@Nayime: Oké, bocsi a kötözködésért, csak annyi elborult véleményt látok/hallok az ilyenekről, hogy már nagyon ugrok rájuk :)

@Goompah: Én ugyan nem macskákat tenyésztek, de mivel ismerősömnek van több ilyen "hiibás" cicája, elmondom neked, hogy mit csinál egy rendes tenyésztő: olcsón, hobbicicának adja őket gazdihoz. Hogy a nemnormális pénzhajhászok mit csinálnak, arról fogalmam sincs, de elképzelései mindenkinek vannak. Mindenesetre nem kell rögtön a legrosszabbra gondolni, a tenyésztők nem mind elmebetegek, elég sokan tényleg szeretik az állataikat :)

Nayime 2010.12.08. 12:20:24

@Goompah: Az enyémnek nem ismerem a szüleit, csak a doki mondta, hogy hogy a csontozata meg a színe brit, bundája, feje egyiptomi mau féle. Amikor először találkoztunk (a cica és én) testvérkéjével egy kartondobozban árválkodott. Mondta a kisállat-kereskedő, hogy 4-en voltak, mind ilyen különleges színű (zsemle tigris csíkos). Szóval lehet, hogy a szüleik testvérek voltak (bolond is kicsit, jó értelemben persze.) Elhoztam, mert különlegesen szép volt, és ahogy felvettem, karomban el is aludt rögtön, szóval kiválasztott. A tesókáját is pont elvitte egy középkorú férfi.

Ilyen borzalmakba bele sem merek gondolni. :(((

Amúgy ez az én "heppem", de cicáért soha nem adnék pénzt. Imádom őket, de ha cicát szeretnék, elmennék egy otthonba, és vinnék haza. Millió cica várja szereteteljes kis családját...

Nayime 2010.12.08. 12:21:19

@Nayime:

Ilyen borzalmakba bele sem merek gondolni. :(((

ezt erre a kommentedre írtam:
@Goompah:

mooneye · http://tuskevar.eu 2010.12.08. 12:22:09

@Goompah: Ja, és rendes ember arra is felkészül, hogy nem tudja "időben" eladni az állatait, és addig tartja őket, amíg kell. Rajtam is ragadtak már sünkölykök 4 hónapos korukig, és örültem, hogy ott vannak, mert ugyanúgy szépek és aranyosak, mint a sajátjaim, hiába foglalták a helyet meg ettek ki a vagyonomból. Aki lelkiismeretesen csinálja, az mindenre felkészül, odafigyel, és tényleg az állataival foglalkozik, akármilyen fajról legyen is szó.

Aguies 2010.12.08. 13:05:59

Én macskatenyésztő vagyok, és szívesen válaszolok minden kérdésre.:)

1.) Nem öljük meg a hibás/kevésbé típusos kismacskákat, azokat is ugyanúgy imádjuk és belőlük lesznek a kedvencek. Nyilván olcsóbban adjuk őket, mint egy tenyész- vagy showmacskát.

2.) A kiállítás nem kínzás, egy jó idegrendszerű macskának nem okoz problémát. Az a macska aki agresszív vagy gyenge idegrendszerű, egyébként sem alkalmas tenyésztésre.

3.) azért szükséges a törzskönyv, mert aki törzskönyvet tud adni a kölyök mellé, az feltehetőleg valamelyik normális egyesületben tag, tehát a tevékenysége szabályozva és kontrollálva van, magyarul nem hátsóudvari szaporító. A törzskönyv igazolja továbbá, hogy a macska valóban fajtatiszta állat, és az, amiért sok pénzt kiadtunk.

Aguies 2010.12.08. 13:08:03

@Nayime:
Örülök, hogy ilyen gyönyörű a macskád, de azért azt te sem gondolod, hogy egy brit és egy egyiptomi mau kereszteződéséből származik?:))
Egyiptomi mau van kb. 3 db. az országban, és nem nagyon hiszem, hogy szabadidejükben kóbor briteket fedeznek be.:)))

Aguies 2010.12.08. 13:11:25

@Nayime:
Egy normális macsketenyésztő imádja a macskáit, és soha nem kínozná őket.
És bizony nagyon messzire is elmegyünk egy-egy kiállítás miatt, akár Európa másik végébe is. Nyilván nem véletlenül.

Goompah 2010.12.08. 13:32:31

@mooneye:
@Aguies:

Köszönöm, kissé megnyugodtam.

Goompah 2010.12.08. 13:38:06

@Nayime:

"Amúgy ez az én "heppem", de cicáért soha nem adnék pénzt. Imádom őket, de ha cicát szeretnék, elmennék egy otthonba, és vinnék haza. Millió cica várja szereteteljes kis családját..."

Én is pont így gondolom. Egy-két alkalommal felmerült ugyan bennem a gondolat, amikor megláttam egy gyönyörű brit rövidszőrűt vagy orosz kéket, de aztán... Ha elolvasod a cicáim bemutatását a weboldalamon, akkor láthatod, hogy mindegyik cicánk kóbor, kertbe bedobott, utcáról vagy sintértelepről mentett macsek.

fh_laca 2010.12.08. 13:42:01

@Goompah:
Neeem! Mi (mint macskatenyésztők) megtaláljuk minden macskánknak a helyét, ahol biztonságban és felelős emberek között élhet egy teljes életet. Ez szimplán emberi kötelességünk. Olyan nincs, hogy megöljük a cicát azért, mert nem tetszik....
Ha csak az anyagi oldalát nézem, akkor egy macska felnevelése (12 hetes koráig) kb. 50.000.- kerül, ennyit a szaporító sem dob ki az ablakon!
Nálunk a "raktáron" maradt cicák általában adoptálásra kerülnek. Természetesen jelképes összegért és csak lecsekkolt helyre.
Vannak aztán "anyacicái", akiknek semmi hasznuk tenyésztési szempontból (öreg, kasztrált macskák), de annyira hozzánk nőttek, hogy sosem fogunk megválni Tőlük (jelenleg is 10 kasztráltunk van itthon, ebből 4 10 év feletti).
Lásd itt:
www.burmesecats.eu

Nayime 2010.12.08. 13:55:22

@Aguies: Nem gondolok én semmit se, fura egy kinézetű tüneményem van, az biztos. A brit helytállóbbnak tűnik. :) Szerintem sima házi a másik fele, de nem tudom. A bundáján a foltok mindenesetre elég gyanúsak :D
De tul.képp nekem nem fontos a származása, mert én a cicaságába vagyok szerelmes, de nagyon :)

Ezzel megnyugtattál :)

@Goompah: Én is imádom a bengálit... :)))

Nayime 2010.12.08. 13:56:17

@Nayime: @Aguies: a sor első felével megnyugtattál. :)

fh_laca 2010.12.08. 13:59:45

@Goompah:
Azt én is szoktam mondani, hogy annál szebb dolgot nem tudok elképzelni, mint az örökbe fogadást...
Sok embernek nincs pénze fajtatiszta macskára, mégis "bagóért" akarnak, a "törzskönyvsekell" dolog egy olyan minimális összeg (2.700.-), hogy az nem befolyásolhatja egy fajtatiszta macska árát.
Amikor hirdetnek 40.-50.000-kért fajtatiszta macskákat, azon komolyan el kell gondolkodni, főleg akkor, ha a "tenyésztőnek" 4-5 fajtája is van folyamatosan!
Olyan helyre meg nem is adnék macskát, ahol az ár alku kérdése, mert azt gondolom, hogy spórolni akar majd a cicán is (táp, orvosi ellátás, stb.).

Goompah 2010.12.08. 14:00:28

@fh_laca: Szépek a kis dögök. A keleti cicák külseje nem éppen a kedvencem (a burmaiak azért kicsit mások), de ha alaposabban megnézem őket, akkor kis idő múltán őket is szépnek látom. Hiába no, macskabolond vagyok. :)

Mi az a GM2 negative? A GM ugye nem genetically modified-ot jelent? :D :D

fh_laca 2010.12.08. 14:00:59

@Aguies: csak nem a lisszaboni kiruccanásunkra gondolsz? :)

Goompah 2010.12.08. 14:01:44

@Nayime: " fura egy kinézetű tüneményem van, az biztos"

Kérlek, tegyél fel pár képet róla, kíváncsivá tettél.

fh_laca 2010.12.08. 14:05:09

@Goompah: még annyit, hogy BURMA, nem burmai! :) A burmai az a birman (burmai szent templom macska). Burma > burmese, nem melléknevesítjük! :)

Nayime 2010.12.08. 14:06:10

@Goompah: Küldök e-mail-en szívesen, ha adsz egy e-mail címet :)

Goompah 2010.12.08. 14:09:56

@fh_laca: Kérlek, ne vedd kötekedésnek, de szerintem az is lehet, hogy épp azért akar alkudni az áron, hogy később ne kelljen takarékoskodni a cica ellátásán. De te találkozol a leendő vevőkkel, a viselkedésük sokat elárulhat, így akár tévedhetek is. :)

Nayime 2010.12.08. 14:10:16

@fh_laca: Ezt nem pontosan értem.

Olyan helyre meg nem is adnék macskát, ahol az ár alku kérdése, mert azt gondolom, hogy spórolni akar majd a cicán is (táp, orvosi ellátás, stb.).
Én nem adnék pénzt cicáért, de az ellátásán és az orvosi "kötelezőségeken" soha nem spórolnék. Nagyon jó minőségű tápot kap, korának megfelelően, körmét, fogait rendben tartatom mindig, fél évente súlyellenőrzésre viszem.
+ kötelező oltások.

"Amikor hirdetnek 40.-50.000-kért fajtatiszta macskákat, azon komolyan el kell gondolkodni, főleg akkor, ha a "tenyésztőnek" 4-5 fajtája is van folyamatosan!"

Ezt most pozitív, vagy negatív értelemben mondod? Én pofátlanul sok pénznek tartom az 50 e Ft/kismacska. De hangsúlyozom, ez az én véleményem, még mielőtt valaki nekem esne :)))

Goompah 2010.12.08. 14:15:54

@Nayime: Üzenetet küldtem, abban már látod az email.címet.

Nayime 2010.12.08. 14:18:02

@Goompah: A tieid is gyönyörűek, ejha!!! :)

fh_laca 2010.12.08. 14:18:28

@Nayime: Félre ne érts! Nem Téged akartalak bántani. SŐT! Egy jelenséget írtam le, amivel mi, tenyésztők nap, mint nap találkozunk.
Az, hogy nekem mennyibe kerül egy új vérvonal beszerzése Amerikából, Ausztráliából, arra nem gondolnak azok, akik sápítoznak az összegen. A gond ott kezdődik, amikor Lexust akarnak egy Moszkvics áráért... Ekkor szoktam menhelyre irányítani az érdeklődőt.
Nekem eszembe sem jutna alkudozni egy élőlényen, akit meglátok és megszeretek. Innentől nem pénzkérdése a dolog. Ha házikedvencre vágyom, akkor evidens, hogy NEM fogok pénzt adni érte. Nekünk is vannak házimacskáink (8), a legtöbbet mentettük, befogadtuk.

Nayime 2010.12.08. 14:28:30

@fh_laca: Tehát, ha jól értelmezem, javarészt azok vásárolnak nálatok, akik versenyeztetésre szánják a kisállatot. (persze ezenkívül házikedvencnek), és így akarna alkudozni... Így már világos! :)

fh_laca 2010.12.08. 14:35:49

@Nayime: Nem, nem javarészt, sőt. Állíthatom, hogy több cicát adtunk örökbe, mint amennyiért pénzt kaptunk. Ezért hívjuk hobbinak! :)
De, aki arra akarja megvenni, hogy neki ilyen legyen, kitűnő vérvonal, pedigré, eü. garancia, stb. az fizesse meg az árát. Szívesen elmeséljük mindenkinek, hogy mi mennyibe kerül. Ha megmarad az sem baj. Elég nagy a ház, elférünk! :)
Tenyésztésre nagyon ritkán adunk el cicát, ha igen, akkor komoly szerződéssel, Magyarországra még szerződéssel sem adunk tenyésztésre.

Goompah 2010.12.08. 14:48:35

@Nayime: Köszönöm! A két kép a szekrény tetején óriási, de a többi is jó, nagyon szép macsek. Sajnos annyira nem ismerem a különböző fajtákat, hogy akár csak tippelhessek az "összetevőkre", de ez nem is lényeges.

Aguies 2010.12.08. 20:10:31

@Nayime:
Egy jó minőségű tenyészmacska ára minimum 1200 euró, de bizonyos fajták esetében elérheti a 4000 eurót is... ehhez képest 50.000.- forint egy kölyökért csekély összeg, és a tenyésztőnek minimális hasznot jelent, vagy még azt sem.

Aguies 2010.12.08. 20:11:41

@fh_laca:
Lisszabon volt a legtávolabb, de speciel Maastricht sincs a szomszédban.:)


süti beállítások módosítása