Macskapcsolat

macskaarvahaz@gmail.com
A macskapcsolat.blog a
Facebook-on

Friss topikok

  • nagyfeszültség: Tényleg gyönyörűek a cicák - és nagyon jó emberek, akik támogatják a gyógyíttatásukat. (2014.11.12. 23:34) Karácsonyra gazdit kértek a cicák
  • Fox Snow: @kolbászoszsömle: na... pofánbasszalak? Még ha 4 éves komment, akkor se hagyhatom ezt a fost szó n... (2014.09.24. 16:44) Te jószagú cicakaki
  • Aquamarine Dolls Ragdolls: Személy szerint nagyra értékelem azokat az embereket, szervezeteket, akik ilyen irányú erőfeszítés... (2013.09.04. 14:44) Licit egy macskaárvaházért
  • Nyafkamacska: Ebből az autóból lett valami? Elszámolt valaki az összejött pénzzel az adakozók felé? (2013.06.26. 07:53) Cicamentő, ha te is úgy akarod
  • belekotty: Tündéri makkák! Sajna a hét kutyám mellé nem tudok befogadni. (2012.08.29. 10:05) Börtönből szabadult cicák

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Használat után nem eldobandó

2009.12.26. 15:08 - MACSKANŐ

 

Lassan vége az ünnepeknek és visszaállunk a szokásos hétköznapok kerékvágásába. Ilyen jeles alkalmakkor hozzák meg sokan azt a felelőtlen döntést, hogy egy tenyésztőtől vagy a menhelyről elhoznak ajándékba egy cicát. (Persze van, aki ezt az év más napján teszi meg.)

Mielőtt azonban elindulunk, vizsgáljuk felül tervünket és annak komolyságát. Biztos nagyon cuki - főleg egy gyermeknek - a dobozból kibújó szőrmók, és ez valóban óriási ajándék, ha már rég áhítoztak rá.

A statisztika azt mutatja, hogy a karácsonyra, születésnapra elhozott állatok nagy százaléka az átadást követő pár hónap múlva már nem kívánatos. Nem gondolták végig az ajándékozók, nem sejtették, hogy az állattartás mennyi felelősséggel, folyamatos odafigyeléssel, gondoskodással jár. Ha valakinek a megfelelő állattartást követően nem elegendő "megtérülés" az a szeretet, hála, amit az ajándék cicus nyújtani tud, akkor nem szabad örökbe fogadni állatot.

A humánusabb megoldás - és ezt sok állattartó fel is ajánlja, sőt ragaszkodik hozzá -, hogy ha mégsem tartják meg a jövevényt, akkor vigyék vissza oda, ahonnan szerezték. Az sokkal borzalmasabb, ha az első adandó alkalommal kirakjuk a kis állatkát az utca szélén, neadjisten külterületen. Ez a felelőtlenség és az aljas embertelenség netovábbja, ne tegyük!!!

Gondoljunk bele, hogy egy már eleve mentett, menhelyen lévő macskába leszünk szerelmesek, hazavisszük. Nehezen bár, de elkezd bízni bennünk. Kicsit próbálja elfelejteni a rossz emlékeket, hogy hogyan került a menhelyre. Majd, amikor már úgy érzi, hogy biztonságban van, megint az utcán találja magát. Egy életre megnyomorítjuk ennek az állatnak a lelkét.

Az ajándékválasztást igenis meg kell előznie egy informálódásnak, mint amikor bármi mást veszünk: tájékozódjunk, és ha úgy ítéljük meg, hogy mi sem, meg az ünnepelt sem alkalmas állattartásra, akkor inkább döntsünk egy plüssmaci mellett, a cica pedig még a menhelyen is jobban fogja érezni magát, mint később az utcán.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

A bejegyzés trackback címe:

https://macskapcsolat.blog.hu/api/trackback/id/tr451615967

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

F.Lackó · http://csajokrol.blog.hu/ 2009.12.28. 11:08:41

Persze a kissrácoknak is általában addig teccik a cica, amíg kicsi, meg aranyos. Már az is nagy szó, ha addig gondoskodnak róla (már ahogy tudnak). Utána már a szülők felelőssége, hogy mi lesz a kiskedveccel, ha a gyerek megúnta. Kérdés, hogy mennyire érdekli őket cica lelke...

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.12.28. 11:12:15

Én még az ivartalanítás fontosságára is felhívnám a figyelmet. És jó lett volna, ha ez a poszt inkább az ünnep előtt jelenik meg, megelőző céllal, nem?

Sajnos én is tapasztaltam, hogy egy 16 éves lány beleszeretett egy utcán talált kismacskába, kikönyörögte, hogy hazavigyék, aztán mikor kiderült, hogy bizony etetni kell, almozni kell, esetleg a cica nem akkor szeretne aludni, amikor ő, és a kismacska még nem biztos, hogy tudja jól kontrollálni a karmai visszahúzását, ezért minden rosszindulat nélkül néha karmolhat, egy nap alatt elmúlt a nagy lelkesedés.

xiau.ling 2009.12.28. 11:13:31

az élő dolgot ajándékozókat fejbe kéne verni. semmilyen élő dolgot nem ajándékozunk. ez olyan ökölszabály mint, hogy nem fogjuk meg a magasfeszültségű vezetéket.
még egy bonsai is lehet rémes ajándék, mert a szerencsétlen neadjisten túléli 3-4 hónapig és akinek nincs ilyen beállítottsága, az aztán nem fog rászokni a kertészkedésre, pedig ez kb napi 2 perc. állatot ajándékozni? max egy fél disznót! bepácolva meg hurkaként.
milyen ari már a kis szőrös:) aztán nyivákol, hogy éééhees! fél év alatt a nem tudatos állattartó rászoktatja a whiskasra és még a parizert is duzzogva eszi meg. aztán meg mekkora öröm már macskaszart/szőrt kaparni a dívány alól, extrém esetben a szekrény tetején talál az ember egy betonosodott kis csomagot a portörléskor. tiszta vadnyugat. az ivartalanítás sem kis pénz néha, van aki nem is vesződik vele. milyen jó ilyenkor ha kan macskánk van, a szomszédhoz jönnek tucatjával a gólyák.. ha nőstény a macsek? vagy lekaparja a tapétát kora tavasszal, vagy a szerencsésebbek ki tudják zárni egy 8. emeleti teraszra és ott nyikoroghat kedvére. és a kedvenc dolog a macskákkal kapcsolatban: soha nem szelidíti meg őket senki! aki szerint a macska azért barátságos, mert szeret, az téved! epic fail! azért barátságos mert kaját kap. kis bestia. ha máshol többet kap, akkor ott lesz barátságos és nem is igen akar majd hazajárni.
szóval mielőtt bárkinek bármilyen élőt adnánk előtte adjunk egy cserepes növényt (ne fikuszt, mert az mindent kibír). ha kibírja fél évig, az azt jelenti, hogy egy komolyabbal is lehet próbálkozni.. az nem ér ha a cserepes lekerül falura anyukának..

c72 2009.12.28. 11:24:37

Nálunk szerencsére jól sikerült a cicaajándékozás :) A kislányom (9) évek óta szeretett volna, és a 7. születésnapjára kapott egy cicát. Én még életemben nem láttam akkora örömöt, kicsit féltem is, hogy belázasodik vagy valami lesz vele. A cica azóta családtag, és szinte bekapcsolódott a gyermeknevelésbe: szórakoztat, vigasztal, elaltat. Imádjuk, de mondjuk nálunk mindig is macskakultusz volt a családban :)
Anna pedig nemhogy nem tudja megunni, hanem tavalyelőtt nem akart nyaralni menni, mert sajnálta a cicát (akihez persze eljöttek a nagyszülők lakni, hogy ne legyen egyedül :)

beleszolok 2009.12.28. 11:43:26

@c72: Ha nincs allergia, akkor semmi gondot nem okoz egy olyan állat, ami kellően el van látva (oltások, féregtelenítés). Sőt véleményem szerint, az immunrendszernek jót is tesz. Nekünk mindig volt macskánk, és hálistennek soha, semmiféle allergiám nem volt.

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.12.28. 11:46:13

@xiau.ling: Egyet értek. Élő dologból legföljebb kaktuszt - bár láttam már olyat is kidögleni embernél...

aachi2 2009.12.28. 11:57:46

"Kicsit próbálja elfelejteni a rossz emlékeket, hogy hogyan került a menhelyre. Majd, amikor máír úgy érzi, hogy biztonságban van, megint az utcán találja magát."

egyetértek a mondanivalóval, de azért egy állat nem így működik,,,

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.12.28. 12:06:29

Írhatnál a petárdázásról is... borzasztó sokkot okoz az állatoknak.

A mi cicáink remegve bújtak az ágy alá, mikor elkezdtek durrogtatni az utcákon, és csak sokára nyugodtak meg.
Kutyából meg ilyenkor vész el a legtöbb, mikor megriadnak a zajtól és ész nélkül menekülnének.

cicabarát 2009.12.28. 12:08:46

@xiau.ling: döbbenetes, ennyi marhaságot összehordani

egy cica már a lakásba hozás után azonnal az alomra megy piszkítani, az utcáról került hozzám mind a két cicám, de soha nem kellett utánuk takarítani

tudod mi az az állat szeretet, ölelni, szeretgetni egy pici kis jószágot, aki hozzád bújik, várja a simogatást, hallgatni a dorombolását

nem olcsó az ivartalanítás, de ahhoz a 10-20 évhez viszonyítva amit egy állat nálunk él le egyszer ki lehet bírni

aki az állatokat nem szereti, a saját magát és az embertársait sem szereti

MACSKANŐ 2009.12.28. 12:15:57

@Daily Shark: Köszi a hozzászólásaidat amik építő jellegűek és az ötleteidet. Nagyon pozitív érzés mikor ilyen embereket megismerek akik így odafigyelnek az állatokra.

kocol 2009.12.28. 12:44:51

Azért azt tegyük hozzá, hogy nem a gyerek lelkesedésének elmúlása a probléma. Végül is mit lehetne várni. Inkább a szülőnek kell megtanítania a gyereket, hogyan kell gondoskodni. És a gondoskodás bizony nem könnyű. De macska esetében bizony megtérül a dolog, és ha kibírja az első pár hónapot a gyerek, akkor megtanulja, hogy érdemes.
A macska ráadásul még könnyebb eset mert javarészt elvan magában, pláne ha kertes házról van szó.

Bálint - Cicanapló · http://cicanaplo.blog.hu 2009.12.28. 12:57:32

Szerintem alapvetően az a hülyeség, hogy ha valaki gyerekre bíz egy állatot, legyen akár karácsony, akár sima hétköznap - arra a agyon sokszor elhangzó dologra gondolok, hogy "oké, kaphatsz cicát, de akkor neked kell gondozni, ezt jól jegyezd meg!". Macskát gondozni nagy felelősség és egyáltalán nem egyszerű - ezt természetesen egy gyerek is képes megcsinálni, de nem parancsra vagy fenyegetésre, hanem mintakövetéssel és jó neveléssel. Ha ez megvan, akkor karácsonyra is kaphat macskát vagy máskor is, ha pedig nincs meg, akkor soha.

SarahConnor 2009.12.28. 13:08:04

Én kaptam ajándékba már kutyát. A következőképp ment: kaptam szülinapomra egy papírt, hogy "1 darab kiskutya". Ez volt az ajándék. Hosszas felkészülés, udvaralakítgatás, házikógyártás, és a nevelésről, gondozásról való tanulás után "válthattam be" az "utalványt", ez pedig a szülinapom után 4 hónappal történt meg. Életem legnagyobb élménye volt, az a blöki 11 évig volt a társam és a barátom.
Hálás vagyok a szüleimnek, amiért anno (12 éves koromban) már megmutatták, mi a rendje egy állat hazahozásának. Azóta is felelős állattartónak vallom magam, hála ennek az élménynek.

zati 2009.12.28. 13:18:00

Remek poszt, sajnos, akinek kellene, épp az nem fogja elolvasni.
Egy állatot igen is lehet ajándékozni - a kérdés az, hogy a megajándékozott rendelkezik-e a szükséges érettséggel. Lehet érett egy 8 éves gyerek is. A feltétel, hogy a családból az állatok és a természet tiszteletét és szeretetét kapja. Ha ilyen a családi háttér, ott már van kutya-macska-papagáj-stb, tehát nem derült égből csap be egy állatka. Ott már tudni, hogy a gyerek hogy fog gondoskodni a kis jövevényről.
Öröm látni a kissrácot/lányt, aki komolyan gondozza, sétáltatja, ha kell, állatorvoshoz viszi kedvencét.
Szóval, az állat fantasztikus ajándék - jó kezekben. Az pedig, aki az ünnepek után szélnek ereszti az állatot, az nem ember. Szerintem.
Sajnos, itt, Abszurdisztánban az állatoknak sincs meg még a kellő becsületük, lásd vakvezető kutyák kontra bevásárlóközpontok...

xiau.ling 2009.12.28. 13:33:41

@cicabarát:
sajna egyáltalán nem marhaság. volt több kutyánk, több tucat halam és konstans hogy van idehaza egy (több) macska. sőt mivel kisvárosban élek, ezért volt egy rakat tyúk is, kacsa is, szóval farm van. és kb sejtem miylen lehet egy állatot felelősségteljesen tartani. biztosan más egy darab macskát dédelgetni 60 négyzetméteren, meg az egész szomszédságban több macskát etetni. járnak ide rondák is, meg szép macskák is a sajátunkon kívül. ha tényleg csak egy állatkára koncentrálódik a szeretet, akkor amit Fenimore írt, azt tényleg felelősségteljes és járható útja egy szőrös beszerzésének. DE. sajnos igenis tudnia kell mindenkinek, hogy az éremnek két oldala van, nem csak a halleluja jár velük. pl a macska éjjel is aktív, ami nem biztos hogy tök jó ha az ember 3ad magával meg egy macskával lakik a 8. emeleten, mert esetleg azt tapasztalja, hogy az arcába esik az éjjeli lámpa éjjel kettőkor, etc. és ez igaz minden házikedvencre. mert lehet, hogy nagyon cukor egy nyuszi húsvétkor, de két hét múlva már nem tud vele senki semmit kezdeni, és mint kiderült eszeveszett jó kis bogyókat gyárt, ami mindig rátapad a cipőre.
az alomra piszkításról. nekünk kb 4 macskánk volt akiket beengedtünk a lakásba, és igen komolyan meg kellett küzdenünk az alomra szoktatással. előfordulhat, hogy egy 24/7lakásban tartott macskának ez teljesen természetes, de én állatkínzásnak tartok pl emeletes házban tartani 150 grammnál nagyobb állatot. nálunk kinn laknak a macsekok az udvaron és kb kilométeres körzetben járkálnak.

MACSKANŐ 2009.12.28. 13:36:54

Igen fontos a felelősség érzet és látom sokan felelősség teljes emberek vagytok. Nálunk is volt allergiás a családban, amikor a mi cicánk megérkezett ez teljesen megszünt, imádattal kezeli ő is. Minden az agyban dől el. Na meg a szívben! Gyönyörű ajándék egy pici cicus (akár kutyus) de legyen átgondolt. Ahogy olvasom fent, van sok jó tapasztalatotok (Fenimore). Természetesen ez a felnőttek felelőssége, egy gyermektől nem lehet elvárni hogy az igérete hogy gondoskodik, garantált legyen. Sajnos néha a felnőttek felelőtlenebbek.

dark future · http://www.andocsek.hu 2009.12.28. 13:51:39

Amíg tele vannak a menhelyek, szerintem az a felelőtlen, aki tenyésztőtől vesz állatot. A menhelyi kutyák/cicák ugyanolyan ragaszkodóak tudnak lenni, sőt...

Bálint - Cicanapló · http://cicanaplo.blog.hu 2009.12.28. 13:57:55

@dark future: Sajnos ez csak az érem egyik oldala. Miután meghalt 3 hét iszonyatosan intenzív és drága gyógyítgatás után is egy cicánk, akit menhelyről hoztunk, és ezáltal kiderült, hogy minden orvos számára egyértelmű, hogy "jaa, hát, igen, minden menhelyi macskában ott van öt-hat különböző betegség, csak jó esetben az immunrendszere legyőzi őket, rosszabb esetben meg nem", csak épp erről nem tájékoztatják a menhelyen az embert - azóta soha többet nem fogok menhelyről hozni macskát. Nem éri meg az a fájdalom.

dark future · http://www.andocsek.hu 2009.12.28. 14:09:03

@Bálint - Cicanapló:

Sajnos ez benne van a pakliban. Szerintem ha befogad az ember egy állatot, akkor kell húzni egy határt, hogy max. mennyit szabad költeni a gyógyítására. Bármennyire is kegyetlen dolog, muszáj így működnie. Az állatorvosok némelyike már így is elég pofátlan. Ha egy állat gyógykezelése pl. 50 ezer Ft lenne (és még úgy sem garantált a gyógyulása), akkor gondoljunk arra, hogy ugyanennyiből ha élelmet veszünk, azzal hány állatot menthetünk meg.

Volt tavaly pl. egy ilyen szitu. Minden évben szokzunk támogatni karácsony környékén menhelyeket. Lett volna egy vak tacskó, akin iszonyat pénzekért végeztek volna látásjavító műtétet, de úgy, hogy a műtét után sem látott volna élesen. Úgy döntöttünk, hogy nem szállunk be a műtéti költségekbe, inkább egy vidéki nénit támogattunk, aki egyedül tart fönn egy cicamenhelyet.

MACSKANŐ 2009.12.28. 14:17:49

@Bálint - Cicanapló: Sovány vigasz de bármikor pusztul el a cicusunk, mindenképp fájdalmas, 17 év után is-ahogy az egyik kommentben olvashatjuk. Talán tenyésztőnél is benne van a pakliban hogy nem is olyan jó a vérvonal, nem is olyan jó tenyésztők mint ahogy mondják, vagy egyszerűen semmi előzetes probléma nincs csak elkap egy betegséget és nem tud a szervezete kellőképpen védekezni. Sok állatmenhelyet ismerek, a nagyobbaknál folyamatos az orvosi ellenőrzés, minden oltást megkapnak, már csak azért is mert egy menhelyen végképp nem lehet tudni hogy az a cica 1 hónapig vagy egy évig, esetleg tovább fog maradni. Ráadásul nagyon elkötelezett az összes gondozó. Minden örökbefogadásnál "áll a zászló", nekünk az a feladatunk ha vállaltuk a gazda szerepét azt maximálisan a macskosznak legkedvezőbb módon lássuk el.

MACSKANŐ 2009.12.28. 14:43:43

@dark future: Igazad van csak ezt a kegyetlen határt nagyon nehéz, talán lehetetlen meghúzni. Számomra képtelenség ha ott egy beteg állat hogy ne segítsek rajta, de teljesen értem az érvelésedet. Ami viszont tényleg nagyon fontos, jó doki kiválasztása.

insert_click · http://www.kutyapoint.hu/ 2009.12.29. 13:42:01

@xiau.ling: Kerti macskát nehéz szobatisztaságra nevelni, de ha még kiskorában azzal kezded, hogy amikor először bejut a lakásba egyből beteszed az alomba, majd mikor kimászik ismét beteszed és ezt eljátszod vele egy héten keresztül mikor bejut a lakásba nem lesz vele gond.

cicabarát 2009.12.29. 14:03:02

@insert_click:
nem tudom, lehet hogy nekem szerencsém volt
az első cicát vidékről egy kocsma udvaráról hoztuk haza, azonnal megtalálta az almot
a mostanit az utcáról hoztuk fel, ott élt kb fél éves lehetett, azonnal használta a dobozt

szerintem így IV. emeleti lakásban is tud teljes életet élni egy kis állat, jóidőben kifekszik az erkélyre /minden rést befalaztunk/, időnként kikéredzkedik a lépcsőházba, lemegy egy fél emeletet a virágokhoz, nézelődik, aztán ha valaki jön felfelé, spuri vissza a lakásba

este ő az első aki lefekszik aludni, reggel 6-ig azt sem tudom, hogy van a lakásban, akkor jelzi, hogy éhes, de amint megkapja a reggelit visszaalszik, és hagy aludni minket is
a családom élete nem lenne teljes, ha nem lenne itt egy kis szűrke szőrgombolyag.

Dee_ 2010.01.04. 11:07:49

A fokozatosság elvét vallom. Nálam nagyon jól bevált. Hörcsögökkel kezdtem 6 évesen, akkor azért elkélt a szülői segítség, majd tengerimalacért 1 évet, kutyáért 3 évet sóvárogtam és könyörögtem, míg 9 és 12 évesen megkaptam őket. Bár volt holtpont, amikor a pokolba kívánja az ember a sétáltatást, de akkor is muszáj lemenni vele, ha ónos eső esik, vagy havas szél fúj, vagy 40 fok van árnyékban, de ha én nem teszem meg, nem csinálja meg helyettem senki - és ez a legfontosabb. Egy gyerek se a könnyebbik végét fogja meg az állattartói munkának, hogy ha nem tetszik neki, majd a szülők elintézik...
Sajnos sokan úgy kapnak kisállatot, mintha játék lenne, ugyanolyan eldobhatónak is tűnik így... De ha igazi sóvárgás és szeretet áll mögötte, akkor jó dolog lehet az ajándékozás is.

Simone Lewis · http://uccuneki.blog.hu/ 2010.01.19. 11:04:15

Pont ilyen teknőc színűt fogadtunk ne november végén. Azóta szemünk fénye! :)


süti beállítások módosítása