Macskapcsolat

macskaarvahaz@gmail.com
A macskapcsolat.blog a
Facebook-on

Friss topikok

  • nagyfeszültség: Tényleg gyönyörűek a cicák - és nagyon jó emberek, akik támogatják a gyógyíttatásukat. (2014.11.12. 23:34) Karácsonyra gazdit kértek a cicák
  • Fox Snow: @kolbászoszsömle: na... pofánbasszalak? Még ha 4 éves komment, akkor se hagyhatom ezt a fost szó n... (2014.09.24. 16:44) Te jószagú cicakaki
  • Aquamarine Dolls Ragdolls: Személy szerint nagyra értékelem azokat az embereket, szervezeteket, akik ilyen irányú erőfeszítés... (2013.09.04. 14:44) Licit egy macskaárvaházért
  • Nyafkamacska: Ebből az autóból lett valami? Elszámolt valaki az összejött pénzzel az adakozók felé? (2013.06.26. 07:53) Cicamentő, ha te is úgy akarod
  • belekotty: Tündéri makkák! Sajna a hét kutyám mellé nem tudok befogadni. (2012.08.29. 10:05) Börtönből szabadult cicák

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Állatvédelemben is szigort akar a FIDESZ

2010.05.22. 18:19 - MACSKANŐ

Állatvédelmi kérdéseink harmadik részében a parlamentbe került pártok közül az MSZP  következett volna, de a leköszönő környezetvédelmi miniszter megkeresésemre azt reagálta, hogy ő nem kompetens a kérdésben. Elirányított viszont egy politikustársához, aki - állítólag - járatos a vadgazdálkodási témában. Ő viszont annyira gőgös volt, hogy még arra sem méltatott, hogy kimondja, nem kíván az ügyben nyilatkozni. Sajnálom, mert ez a blog nem politikáról, hanem állatvédelemről szól, és itt talán pártállástól függetlenül lehetett volna szólni egy nemesebb témáról.

Ezért a parlamenti többséget szerzett párttal, a Fidesszel folytattam a sorozatot, Dr. Illés Zoltán kijelölt környezetvédelmi államtitkár urat kérdeztem.

- Ön szerint bevált az a korábbi Btk. módosítás, amely letöltendő börtönbüntetést helyez kilátásba állatkínzás esetén - vagy esetleg érdemes lenne egy még szigorúbb, egyértelműbb szabályozás?

- Fejlett, Európai Uniós országokban, mint például Svédországban, Nagy-Britanniában, a Btk. útján szankcionálják az állatkínzást. Azért sikeresek, mert általánosan elterjedt, hogy az állampolgárok kötelességüknek tekintsék az állatkínzás, vagy annak gyanújának bejelentését. Ezeket az illetékes hatóságok komolyan veszik, alaposan kivizsgálják, és amennyiben az állatkínzás elkövetéséről megbizonyosodnak, a jogszabályok adta lehetőségeket kihasználva számon kérik az elkövetőket. Igen gyakoriak a komoly jogkövetkezmények, mint például az állatok elkobzása, az állattartástól való eltiltás, közmunka, pénzbírság, sőt még a börtönbüntetés is.

Itthon még kicsit más a helyzet. Úgy gondolom, hogy magát a Btk. szövegét előbb vagy utóbb érdemes lenne felülvizsgálni, és amennyiben indokolt, kibővíteni, hogy ne csak maradandó egészségkárosodás, illetve az állat pusztulása esetén lehessen egy elkövetőt felelősségre vonni. De emellett rendkívül fontosnak tartom, hogy ezt a kérdéskört mindenki a maga illetékességi körében komolyan vegye. Sajnos még mindig szenzációnak minősül egy-egy ügy, ahelyett, hogy az állatkínzás szégyen lenne. Bízom benne, hogy az előttünk álló évek megteremtik a kellő feltételeket a végrehajtásért felelős hatóságoknak, a rendőri szerveknek, valamint a bíróságoknak annak érdekében, hogy a Btk-s tényállás valóban visszatartó erő legyen.

- Mi a véleménye arról, hogy a nagy botrányt kavart filmrevett macskagyilkossági ügyben a teljesen cinikusan viselkedő elkövető Toepler Zoltán felelőssége nem volt megállapítható? 

Megdöbbentőnek és rendkívül elszomorítónak tartom az esetet. Először is, az állatkínzás nem művészet és nem önkifejezési mód, hanem bűntett. Ezt nemcsak az elkövetőnek, hanem a Magyar Filmszemle zsűrijének is tudnia kellene, de ha nem tudná is, a jogszabályok akkor is érvényesek. Másodsorban, a vízbefojtás nem eutanázia, és ezt minden szakember, illetve állatorvos alá tudja támasztani. Végezetül, az, hogy az elkövetőt beismerő vallomása ellenére is felmentették, csak alátámasztja azt a tényt, hogy az ügyészségnek és bíróságoknak komolyan kell vennie az állatkínzás bűntettét, és nem a zavaros, egymásnak ellentmondó vallomásokra kell korlátoznia a vádat. A tény, hogy az állatot vízbe fojtották, és erről maga a film ad tudósítást, véleményem szerint elegendő bizonyíték egy büntetőeljárás indításához.

- Rengeteg állat - ahogy ember is - leli halálát az autós gyorshajtás miatt. Tervezi-e a Fidesz a gyorshajtás szigorúbb szankcionálását, és a városokon belül a "zóna 30" területek kiszélesítését, amely persze nem csak az állatokat, de az embereket  is védené a balesetektől zajártalomtól, levegőszennyezéstől?

A Fidesz mind az emberi élet, mind pedig az állatvédelem érdekében tervezi a „zona 30” területek kiszélesítését. Azonban emellett igen fontosnak tartom a külterületi infrastruktúrák és az úthálózat-bővítések okozta állatvédelmi és természetvédelmi problémákat. A természetes élőhelyek fragmentálódása, és esetenként teljes kipusztítása nagyban felelős a biodiverzitás csökkenéséért, a vadállatok táplálkozásának, szaporodásának, vonulásának teljes ellehetetlenítéséért. Magyarország természeti kincseinek megőrzése kiemelt feladat, és úgy gondolom, hogy az új kormányzati struktúra lehetőséget fog arra adni, hogy hatékonyabb munkát végezzünk, hiszen komplex, több szakterületet átjáró problémáról van szó. Végezetül, ide tartozik még a közutakon, autópályákon mindennapos gyorshajtás kérdése is. A sebességkorlátozás betartásával lényegesen lehetne csökkenteni az emberi és állati életeket követelő közúti balesetek mennyiségét.

- Tervezi-e a Fidesz a vadászatra vonatkozó szabályozások szigorítását? Ma Magyarországon  ugyanis a gyakorlatban a vadászok - köztük számos egyébként is helyzeti előnyben lévő politikus, üzletember -  bármit megtehetnek: macskákra és más háziállatokra lövöldözhetnek, terepjáróikkal ott közlekednek, ahol csak akarnak, és még akkor sem vonhatók felelősségre, ha az erdőben vadászat idején véletlenül lelőnek egy embert vagy magánterületet sértenek.

A törvénynek mindenkire egyformán kell vonatkoznia, és nem megengedhető, hogy legyenek kivételek. Úgy gondolom, hogy az orvvadászat, illetve a szabálytalan eszközzel vagy módon történő vadászat kiemelt területei a vad védelmére és a megfelelő vadgazdálkodásra tett törekvéseknek. A Fidesz ebben az esetben a vadászatra vonatkozó szabályok betartatását tartja kulcskérdésnek, és erre fog koncentrálni.

Igen fontos és sok vitát okozó kérdéskör még a vadgazdálkodási területeken kóborló kutyák és macskák kilövésének lehetősége. Véleményem szerint, bár vadvédelmi okai tudományosan indokoltak, mégis, a mai módszerek igen ellentmondóak, szabályosságuk pedig ellenőrizhetetlen. Egy bokorban szimatoló fekete kutyáról húszméteres távolságban ember legyen a talpán, aki megítéli, hogy kóbor eb vagy sem. A mikrochip – bár igen fontos – de ilyen volumenű hatósugárban nem működik. Úgy gondolom tehát, hogy ez a terület további komoly vizsgálatot érdemel.

- Miként képzeli az Fidesz az állatmenhelyek fenntartását? Normális állapotnak tartja-e, hogy a gazdátlan állatok ellátása lényegében önkéntesek, önfeláldozó munkáján múlik, és az állam, amelynek adóinkat fizetjük, lényegében tudomást sem akar venni erről a problémáról?

A kóbor állatok, kutyák és macskák hatósági elhelyezéséről ma túlnyomórészt gyepmesteri telepek gondoskodnak. Ismeretes, hogy ezeket az állatokat, a jogszabályokban meghatározott időben és módon, amennyiben a gazda nem jelentkezik, illetve örökbefogadás nem történik, humánusan elaltatják. Nagyon szomorú, hogy a telepeknek nincs kapacitása arra, hogy aktívan keressenek gazdát az állatoknak, így kulcskérdés, hogy ebben a munkában ki segíti őket. Számos sikeres együttműködésről hallottam már civil állatvédők és gyepmesteri telepek között, melyben az állat ellátását a hatóság, az ivartalanítást, örökbeadást, vagy a gazda megkeresését a civil fél végezte. Úgy gondolom, hogy ezek az összefogások példaértékűek.

A civil állatmenhelyek fenntartásával kapcsolatban azonban az a határozott véleményem, hogy az állami támogatás nem szerencsés módja bármely civil törekvés helyzetbe hozásának. Ezt külföldi példák is alátámasztják. Nagy-Britanniában például az állampolgárok szemében nem hiteles és nem is támogatandó egy olyan törekvés, amelyet egy adott kormány szponzorál. A Fidesz törekvése egybeesik a pozitív külföldi mintákkal: a civil állatvédelmet segíteni kell, hiszen fontos állami feladatot lát el mind az állatok védelme által, mind pedig oktatói, szemléletformálói tevékenységek ellátásával. Az eddigi forrásszerzési módok (pl. szja 1%) mellé tehát be kell illeszteni az Állatvédelmi Törvényben meghatározott finanszírozási lehetőségeket, vagyis az állatvédelmi hozzájárulás és az állatvédelmi bírság rendszerét.

A bejegyzés trackback címe:

https://macskapcsolat.blog.hu/api/trackback/id/tr812022534

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.05.22. 19:37:18

Ha a macska, kutya az erdőben lófrál, akkor az dúvad.
Ha házi kedvenc lenne, akkor a kertben, lakásban lenne.

A dúvadakat pedig le kell lőni, a vadállomány érdekében.

Idet 2010.05.22. 19:51:19

@kolbászoszsömle: Nagyon könnyen osztogatod a halált.
Egy macskát nem olyan egyszerű a házban tartani, viszont kevesebb kárt tesz az erdőben, mint a legtöbb ember.
Ha a kutyának nyakörve van, az emberséges vadőr nem durrant azonnal, hanem utánajár és figyelmezteti a gazdát.
Nyakörv nélküli kóbor kutyák, az más.

Nem inkább a fatolvajokat, akik térdmagasságban vágják le a fát, a vadorzókat, az erdőben motocross versenyeket rendezőket kellene dúvadnak nyilvánítani?

BP80 2010.05.22. 19:56:20

@kolbászoszsömle: Köszönjük a sommás véleményt, öblíthet.

Ha a kisfiam nyitva hagyja véletlenül a kertkaput és a kutya kiszalad a rétre, nos azért ne lője le semmilyen önjelölt vadállományt óvó "vadász". Nem ez a módja. Egy tisztán tartott, ápolt kutyával kapcsolatban, amin ott a nyakörv, nem hiszem, hogy a "dúvad" jelzőt kéne használni, mert 10 percre kiszökött. De persze elég sok seggfejnek viszket az ujja a ravaszon. Lőttek már ki fényes nappal az utcán is kutyát, amelyik mondjuk a gazdája elé szaladt volna...

De gondolom nyilván képben vagy, hogy a kóbor kutyák hordái mekkora őrületes károkat okoznak évente, ugye? Eléggé nagy a túlszaporulat az a helyzet, és még a veszettségtől megóvott, és ezért megnőtt rókapopuláció sem veszélyezteti. De néhány kóbor kutya nyilván fajokat töröl el a föld színéről.

MPéter 2010.05.22. 19:57:13

Illés Zoltánnál szimpatikusabb, környezetvédelmi kérdésekben jártasabb politikussal nem nagyon találkozni. Nagyon örülök, hogy újra országgyűlési képviselő lett, és államtitkári rangban lesz, mert így mindannyian megnyugodhatunk, hogy ő becsületesen és a legnagyobb hozzáértéssel fogja képviselni a környezetvédelmet mind az országgyűlésben, mind a kormányban! :)

órarugógerincű felpattanó 2010.05.22. 20:28:23

Tetszetős a hozzáállás, remélem jó munkát fog végezni.

A macsekok tényleg elég terminátorok tudnak lenni, de erről nem az egyedek tehetnek, hanem az, hogy ellenség híján iszonyatos módon szaporodnak.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.05.22. 20:34:45

@Idet: Az, hogy egy ember esetleg kártékony az erdőben, az miért jelenti azt, hogy a macskája, aminek a világon semmikeresnivalója nincsen ott, szabadon eheti a rigókat?
Az erdőt akarod védeni, vagy a macskát?

@BP80: Ha egy kutyát a vadász ápolatlannak ítél meg, lelőheti szerinted is?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.05.22. 20:37:38

@Idet: Jah, és a fatolvajok, motokrosszozók egyéb izékről alkotott véleményemnek miért kellene hatással lennie az erdőben kószáló háziállatokra nézve?

blokkos 2010.05.22. 21:07:35

Kóbor ellenzékirknek van már hely?

Takács Bálint 2010.05.22. 21:07:43

@kolbászoszsömle: Ha ápolatlannak ítélem meg a vadászt, lelőhetem?

Hozzáteszem, egész egyszerűen folyamatosan a vadászokra kellene hívni a rendőrséget egy tekintélyes szondakészlettel. Néhány fújás után, ha alkalmazzák a megfelelő szankciókat, döbbenetes mennyiségű engedélyt lehetne visszaszedni.

Gabiiiiii 2010.05.22. 21:08:59

OK,hogy a menhelyeket nem akarja a kormany tamogatni.Akkor kivancsi lennek,milyen szankciokat akar alkalmazni a felelotelnul letrehozott felesleges almokert,a kidobott,erdobe kikotott kutyakert,az autopalya melle zsakban kitett kiskutyakert..Mi a buntetesi tetele a jul 1-tok kotelezo chip nem alkalmazasaert....

scsaba1 2010.05.22. 21:12:07

@kolbászoszsömle:

Te nem jársz véletlenül az erdőnkben mostanában? Mert akkor kivinném a Drillinget...

I

scsaba1 2010.05.22. 21:14:16

@kolbászoszsömle:

Te valami biológusféle vagy, nem? Akkor tudhatnád, hogy a macska a leggyengébb, legbambább rigót fogja elkapni.

Szelekció, érted...

mysisterstheslayer 2010.05.22. 21:36:34

Kiskolbászka, ugye már készülsz rá, hogy következő 9 életedben macskaként fogsz reinkarnálódni? (szigorúan ápolatlan környezetben, tudod.)

efhábé 2010.05.22. 22:02:04

@kolbászoszsömle: Világos, kutyának kertben a helye, onnan kimozdulni csak pórázon, lemozgatás meg valami burzsuj, imperialista találmány...

Gabiiiiii 2010.05.22. 22:06:56

csakhogy az allatvedelmi torvenyben benne van,hogy koteles vagy a kutya fizikai szuksegleteit kielegiteni..Es az nem csak a kaja,meg a meteres kotelen valo mozgas...

phaidros 2010.05.22. 22:20:57

Mondjuk a gazda mellől a kutya kilövése a gazda veszélyeztetése is... amúgy kövezzetek meg, de engem megelégedettséggel tölt el egy-egy vadászbaleset híre. Kb. annyira, mint amennyire örülök, ha egy gyorshajtó másokban okozott kár nélkül feltekeredik a fára.

Lannister 2010.05.22. 22:25:31

Teljesen megértem, ha olyan kutyákról, macskákról beszéltek, amit a kertben -városban lőnek le a vadászok.
Azt azonban ti értsétek meg, hogy az erdő nem kutyasétáltató...
Baromi jó kikelni a vadászok ellen , hogy a bunkója lelőtte ezt és ezt a kutyát, de a körülmények baromira nem lényegtelenek.

A múltkor is úgy lőttek le vizslákat, hogy a gazdájuk 10 perc múlva jelent meg. Aztán ki volt akadva. Jah kérem, hogy közben éppen az őzeket hajkurászta a vadász előtt.... Az mindegy , de a szemét vadász.

Láttam már vemhes őzet, amit a kicsi aranyos kutyusok végeztek ki: körbe volt rágva és a gidája kilógott már félig.

Szegeden a kis kutyusok beszabadultak a vadasparkba és lenyírtak néhányat egy kihalás szélén álló antilopfajból.

Kicsit túl kéne lépni ezen a szemét vadászok képen.. Biztos van olyan eset, amikor nem volt igaza a vadásznak, de sokkal kevesebb, mint amit ti gondoltok.
Ráadásul jellemzően ők is tartanak kutyát.
Aki kutyát tart az vigyáz rá. Az erdő jellemzően nem kutyasétáltató terület. Nem a te területed.

Inkább azon kéne közösen munkálkodni, hogy ne legyenek kóbor kutyák, minden kutya azonosítható legyen.

Gabiiiiii 2010.05.22. 22:35:30

@Abbo: a legvegevel tokeletesen egyetertek....De hogy fogjak megoldani a falvakban falkaban rohangalo koborkutyak problemajat:?: Mert hogy Jozsi bacsit nem fogjak tudni ravenni,hogy ivartalanitsa a kutyajat,azt irasba adom:(

Lannister 2010.05.22. 22:52:42

Gabii:

Pl: kimennek Józsi bácsihoz és elveszik a kutyát, ha nincs benne chip és nincs ivartalanítva. Mellé kap még egy csekket is.

Ha ezt a kérdést vki komolyan előveszi, akkor lesznek eredmények. A kutyákat szerintem országosan lehetne chippel ellátni. Macskák esetében persze ez nehezebb. Ott valahogy úgy tudnám elképzelni, hogy kezdetben a főváros és a nagyobb városok alkalmaznák kötelezően. Aztán ezekből a tapasztalatokból tovább lehetne lépni.

Lannister 2010.05.22. 22:54:50

Az a vicces, hogy itt sem a vadászokkal lesz gond, akinek a kutya a hivatásukhoz kell :) meg rendőrök stb. Hanem majd a kis "kedvenctartókkal".

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.05.22. 23:17:53

@scsaba1: Ez nem egészen igaz.

A macskának nincs veszíteni valója. Ha nem kapja el a rigót, hazamegy és eszik viszkászt, így a macska mindig fitt.

A háziállatok által gyakorolt evolúciós nyomás ritkán hat a kívánatos irányba, vagy olyan nagy, hogy komoly sérülést okoz a populációban.

Sonka Nery 2010.05.22. 23:25:00

@BP80: a párom kutyáját emiatt kellett kilőni, mert 10 percre kiszaladt.. addig meg is marta egy veszett állat. Aki állatot tart, az vigyázzon rá, ha meg nem képes rá, ne tartsa.

Sonka Nery 2010.05.22. 23:27:05

@scsaba1: ...a vadász pedig a leggyengébb macskát... szelekció, érted...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.05.22. 23:27:17

@Takács Bálint: A részeg vadász is egészen más probléma, mint a kóbor kutya-macska.
Szóval az, hogy van részeg (nincs józan) vadász, nem jelenti azt, hogy lehet duvadkodni.

@efhábé: Kutyát TILOS pl. erdőben póráz nélkül sétáltatni. Lehet, hogy a kutya igényli a "lemozgatást" de ha egyszer TILOS elengedni, akkor TILOS.
Ha nincs a környékeden olyan kutyafuttató, ahol el tudod végezni a "lemozgatást", akkor nem tarts olyan kutyát, aminek nem elég az, hogy kergeted az udvarodban, mert nincsenek meg a feltételek egy olyan kutya tartásához és vagy állatkínzó leszel, vagy természetkárosító.

"the dragon" · http://kigondoltam.blog.hu/2013/08/26/elrendezett_hazassag 2010.05.22. 23:36:01

Rohadt nagy surmóság letöltendő börtönt adni csak azért, mert mondjuk valaki vízbe ölte a felesleges macskákat...

kigondoltam.blog.hu/2010/01/14/kornyezetfasizmus

órarugógerincű felpattanó 2010.05.23. 00:34:58

@"the dragon": 8 rongyból megoldhatta volna az ivartalanítást. És akkor nem kell fojtania.

cargirl 2010.05.23. 00:46:29

Szia Macskanő,

azt írod, gőgös volt a válaszra sem méltató mszp-s. Nem lehet, hogy ez a gögös esetleg a Gőgös nevű nagyon visszataszító, elhízott komcsi földművelésügyi államtitkár volt konkrétan?
Egyébként jellemző ennek a bukot pártnak a morális-intellektuális mélységére, hogy egyedüliként nem válaszoltak. Valószinüleg túl sok kérdés érintett őket - akaratod ellenére - kínosan. Korábban is mentegették toeplert, sok közöttük az alkohololista orvvadász, száguldoznak az állami autóikkal és szarnak az állatokra is - ahogy magukon kívül mindenkire.
Illés Zoli viszont nagyon cuki...

egy maréknyi dollár 2010.05.23. 00:54:26

@kolbászoszsömle: Ja.A kandúrom múltkor átvetette magát a kerítésen;azt hittem,kufircolni indul a szomszédos tanyába,erre fél óra múlva hozott a szájában egy őzet.

BP80 2010.05.23. 00:55:13

Két dolgot jegyeznék még meg:

Több ezer kutya csatangol el minden nap teljesen ártalmatlanul, hosszabb-rövidebb időre. Nem ölnek meg senkit. A különféle horrorisztikus sztorik szerintem sokezerből egy. Egyébként meg akármilyen őzikét kap el egy ragadozó, az csúnyán néz ki. Továbbá történetesen több erdőmérnök/erdész ismerősöm is van, a háziállatok NEM okoznak érdemleges kárt a vadállományban. Ettől függetlenül nem szerencsés, ha szabadon csatangolnak, de:

Nem szabad általánosítani, szóval biztos tele a világ tök korrekt vadászokkal. Viszont nem szeretném, hogy egy félrészeg milliárdos kiszállva a luxusterepjáróból majd eldöntse, hogy a mezőn megfuttatott mindenkire tök ártalmatlan kutyámat ő megölheti-e vagy sem, pusztán passzióból.

piszok alfréd 2010.05.23. 07:24:29

és a retardált vadászok kutyáit is le kell lőni, amikor póráz nélkül szaladnak a vad után ? én inkább a sok hullarészeg, buzeráns vadászt lőném ki, aztán a vizslám majd szépen a lábam elé teszi őket...a kóbor kutyák a gyepmesterre tartoznak, nem a vérgőzös idiótákra, akik még egymást sem tudják megkülönböztetni a disznóktól...

nestrot10 2010.05.23. 07:28:56

Állatvédelem? ......Ez jóóóó!!!
akkor az egész Fidesz bandát ketrecbe kellene zárni és moslékkal etetni. A gonosz törpét azt azért láncra is kellene kötni, hogy ne legyenek ilúziói..hogy Ő a legnagyobb emberállat!

nestrot10 2010.05.23. 07:29:37

.....a 160 centijével:))heheh

Nick Leeson 2010.05.23. 07:33:48

Ha majd megfelelően szankcionálják az otthoni kutyatartást, akkor lehet a másik oldalt is felelősségre vonni.
A főváros összes füves területe kutyaszarral aknásított terület. (ez köztudott). Ez csak akkor igazán jó, amikor megyek a járdán, tőlem 10 méterre az egész járdát elfoglalja egy nagytestű kutya meg a gazdája, én meg kénytelen vagyok őket a fűre lépve kikerülni. Azon a füvön amit a kutya épp 5 perccel előtte fosott össze...

Az állattartás kultúrája a béka segge alatt van!

Gabiiiiii 2010.05.23. 07:42:33

@Abbo: Gondolod Jozsi bacsit erdekelni fogja,ha elveszik a,kutyajat? lesz masik abbol sok ossze-vissza szaporodott falusi kutyabol...Csak neked es nekem okoz ez erzelni valsagot..Ha elveszik tole a kutyat,megint koltseg tamad,hiszen azt valakinek etetni,ellatni kell a tovabbiakban.Ilyenkor johetnek persze az onkentes allatmenhelyek,amihez az allam nem akar hozzajarulni,de a csekk bevetelele termeszetesen az ove

Gabiiiiii 2010.05.23. 07:43:28

@"the dragon": gondoskodott volna arrol,hogy ne jojjenek a vilagra

Gabiiiiii 2010.05.23. 07:45:20

@az aki: kutyatartokent sajnos igazat kell adnom neked...De talan mar a kovetkezo genneracio maskepp fogja csinalni...Mivel en szedem a kutyaszart es nalunk a tobbiek is,talan a mi gyerekeinkenk mar termeszetes lesz...talan...

ctrl 2010.05.23. 07:46:18

@kolbászoszsömle:

Még jó, hogy a vadászok tevékenysége kizárólag pozitív evolúciós hatással bír.
A természet kutyafasza a vadászokhoz képest, akik oly bölcsen tudják ,hogy mi a jó annak az erdőnek, populációnak.
Főleg egy alkoholos rásegítéssel.
Az a szerencse ,hogy Stohl Buci féle vadászok nem reprezántálják a vadász társadalmat és csak egy kivételes eset hehe.

piszok alfréd 2010.05.23. 07:59:37

érdekes, hogy ahány vadászt ismerek, egyik sem a selejtet lövi ki, hanem a legszebb vadakat, az erdő büszkeségeit. jó pénzért bármelyik állat lehet selejt.ha lövöldözni akarnak, menjenek Szomáliába! a természet nagyon jól megoldaná ezt a kérdést, ha az ember nem avatkozik be, ahogy megoldotta évmilliókon keresztül. ezek a kedves emberek felelnek egy csomó állatfaj kipusztulásáért és így más állatfajok túlszaporodásáért...

Nick Leeson 2010.05.23. 08:00:28

@Gabiiiiii: Jó lenne.
Csak addig nem kéne csodálkozni ha valaki belerúg egy felelőtlen gazdi kutyájába. És talán nem kéne meghurcolni ezért.

piszok alfréd 2010.05.23. 08:03:29

@"the dragon":

akkor öljük vízbe a feleslegessé vált embereket és a retardált kommentelőket is...

piszok alfréd 2010.05.23. 08:08:39

@kolbászoszsömle:

tilos a kutyát az erdőben elengedni? hmmm... tudják ezt a vadászok is? ezek szerint a vadász pórázon úszik a vízben a kutyával a lelőtt kacsáért?

Dzsuvásvili 2010.05.23. 08:12:45

Mekkora lenne már ha egy vadász meg az olyan kutyákat lövöldözné,amelyek a vadért szaladnak.Utána csak annyit mondana közönyös hangon, hogy ez tilos, muhahahahaha.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.05.23. 08:12:59

@ctrl: Ha nem vadásznának az őzekre, szarvasokra, vaddisznókra, nem lennének.
Ha a Bornyúképű nem lett volna szenvedélyes medvevadász, a Romániában nem lenne medve.

Ez a vadászparadoxon: a vadállat tud hasznot hozni.
Ha nem szabadna vadászni, a vad kizárólag kárt okozna ezért ellehetetlenítenék a létezését és csak néhány nemzeti parkban létezne pár kisebb populációja.

Nick Leeson 2010.05.23. 08:19:14

@Gabiiiiii: Talán mert a kutya rohan felém ugatva és nem a gazdája...

A múltkor leszaladtam a boltba. Visszafelé jövet tőlem 30 méterre áll egy kutya meg a gazdája. Egyszer csak a kutya elkezd felém ugatni. Gondoltam jó lesz nagy ívben kikerülni őket.
Mire ez átfutott rajtam, a gazdja elengedte a pórázt és a kutya elkezdett felém rohanni brutális ugatás közben. Földbe gyökereztem, semmi ötletem nem volt, hogy mit csináljak. Még a zsebkésem sem volt nálam. Miközben egyre jobban betojtam a kutya csak közeledett. Aztán tőlem pár méterre pályát módosított és elszaladt mellettem kb. 1 méterrel. Kiderült, hogy egy másik kutyához szaladt. Ettől függetlenül én totál betojtam és úgy gondolom, hogy nem én voltam a hibás.

Gabiiiiii 2010.05.23. 08:23:04

valoban nem,es valoban a gazda hibaja,hogy teged ebbe a helyzetbe hozott.Te pl nem tudhatod,hogy az enyem azert uvolt,mert fosik es nalunk a "vigyazz a kutya harap" tabla helyett jobb lenne kitenni a "vigyazz,puszitamadas" tablat.:) azt is elismerem,nem kell mindenkinek szeretnie a kutyakat,barkinek joga van esetleg felni toluk ...Ez is hozzatartozna a felelos allattartashoz,de ettol sajnos valoban messze vagyunk.

Egyebkent egy feled rohano kutya elol sose kezd el futni:)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.05.23. 08:24:44

@piszok alfréd: Vannak egyenlőbbek.

Te pl. nem viheted be a kutyádat a teszkóba.
De ha szólsz egy vadásznak, hogy lője ki a szemed, akár ott is sétáltathatsz kutyát.

piszok alfréd 2010.05.23. 08:34:07

@kolbászoszsömle:

tévedsz, a legtöbb helyre akkor sem viheted be...

Gabiiiiii 2010.05.23. 08:35:37

@kolbászoszsömle: en ezzel nem viccelodnek a helyedben...

Gabiiiiii 2010.05.23. 08:36:56

@piszok alfréd: amit ugyan elfogadok,mert nincs mas valasztasom,csak nem ertek ...Az en kutyamnak tobb oltasa van,mint a bent levo ketlabuaknak egyuttveve es hogy tobbet fordik es tisztabb,mint sok ketlabu,az is tuti:))

Nick Leeson 2010.05.23. 08:39:10

@Gabiiiiii: Egyébként én alapból szeretem a kutyákat (volt műr kutyám, most macska van). Csak épp nem úgy és nem ott, ahogy manapság az emberek ezt elképzelik...

Gabiiiiii 2010.05.23. 08:40:11

nagyon sok mentalisan beteg ember tart kutyat,ok azok,akikrol ez a tobbseg velemenye jogosan..

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.05.23. 08:41:51

@piszok alfréd: A teszkóba beviheted. Volt is belőle balhé, amikor (mellesleg nagyon helyesen) kidobták a vakvezető kutyás vakot a teszkóból.
Aztán jött a felháborodás, meg az ombuccman és visszakozott a teszkó.

Azóta vakok kutyástól mehetnek vásárolni a teszkóba.

@Gabiiiiii: nem vagy a helyemben, nem vagyok a helyedben.

Nick Leeson 2010.05.23. 08:46:19

@Gabiiiiii: Attól, hogy TE példás kutyatartó vagy, az sajnos nem jelenti, hogy mások is ilyenek.

A szomszédunk évekig lifteztetett, egy olyan kutyát, amiből áradt a bűz. A lépcsőházban mindenki tudta, hogy ők mikor használták a liftet, mert még órákkal később is dőlt a büdös a liftből. Aztán amikor kutya már annyira magatehetetlen volt a kora miatt, hogy a lakásba hugyozott meg fosott reggeltől estig, akkor eloltatták. Sajnos ez a végső időszak eltartott pár hétig. Ezalatt olyan bűz szivárgott a lakásukból, mintha egy sertés telepen laknék.
"Nagy élmény" volt...

Gabiiiiii 2010.05.23. 09:17:45

biztos bennem is lehet hibat talalni annak,aki akar...Pont azert kuzdok a kuyasok kozott,hogy egyre tobben tartsanak "normalisan" kutyat,hatha elobb-utobb megvaltozik a tobbseg negativ velemenye altalaban a kutyasokrol..Mert most nagyon nevagtiv es el kell ismerjem,jogosan..

Gabiiiiii 2010.05.23. 09:22:15

@kolbászoszsömle: miert helyes kidobni egy vakvezeto kutyat?? Ne akarj te is abba a helyezetbe kerulni,mikor egy kutya a szemed.Kicsit tobb empatiat,ha kerhetnem

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.05.23. 09:31:53

@Gabiiiiii: A teszkó egy önkiszolgáló bolt. Oda a vak sétáltatni vagy provokálni megy, mivel egyedül a kutyája segítségével sem tud bevásárolni.

A kutya nem a szemed, hanem egy irányítási segédlet.
De nem tudja elolvasni helyetted, hogy a melyik kenyeret akarod megvenni, nem tudja üvegről megkülönböztetni a sört, és dobozról a szilvabefőtett a körtéről.

BP80 2010.05.23. 09:40:36

@kolbászoszsömle: "Ha nem szabadna vadászni, a vad kizárólag kárt okozna ezért ellehetetlenítenék a létezését és csak néhány nemzeti parkban létezne pár kisebb populációja."

Elnézést, de ennél nagyobb baromságot rég hallottam. Medvére már nem lehet csak úgy vadászni Romániában, a túlszaporulat megakadályozására engedélyeznek mondjuk vadászterületenként 20-30-at évente kb. De valamiért mégsem lehetetlen a létezése. De szívesen veszem felvilágosításodat pár konkrét adattal, hogy a mezőgazdaságnak milyen károkat okoznak a vadak jelenleg, főleg, hogy elég sok van belőlük. Csak indokoljuk már meg ezt a sületlenséget. Konkrétumokkal ha kérhetem, ne ilyen "legelik a termést"- szintű magyarázatot.

Veretes szakértés megvan látom.

scsaba1 2010.05.23. 09:45:11

@kolbászoszsömle:

Kiváltképp az a macska, akit meguntak, mert mindig az ágy alá szart, és kiraktak valamelyik útmenti parkolóban. Igen, valóban, halálra eszi magát viszkasszal, ha nem sikerül a vadászat.
A macska rigót eszik, a vadász kóbor macskát lő.

Viszont nem minden külterületen flangáló kutya/macska kóbor.

Mindig rühelltem a "A drog rossz, érteeeem?" típusú gondolkodásmódot.

scsaba1 2010.05.23. 09:52:33

@kolbászoszsömle:

Jól lenézed a vakokat, gratulálok...
Gondolom nem árulok azzal el nagy titkot, ha elmondom, hogy a látássérült embereknek a többi érzéke (hallás, tapintás, szaglás) durván kifinomodik.

Miért ne tudna magát ellátni alapvető élelmiszerekkel (kenyér, péksütemény, tej, krumpli stb.) egy önkiszolgáló áruházból?
Amivel pedig nem boldogul (pl. egyencsomgolt fűszerek, akármi) kérhet segítséget a többi embertől. Nem nagyon találkoztam még olyan emberrel, aki ne segítene egy vaknak.
A papírpénzek pedig el vannak látva a vakok számára is kitapintható azonosítókkal.

Tehát akkor miért is sétálni vagy provokálni megy a vak a teszkóba?
Ne legyél már hülyébb, mint amilyen egyébként is vagy...

piszok alfréd 2010.05.23. 10:23:06

@kolbászoszsömle:

károkat okoznak a vadak? talán azért, mert elvettük az élőhelyüket meg a természetes élelmüket... az állataidat és a termésedet kerítsd el, mint én és akkor nincs problémád. A vakokkal kapcsolatos "szösszeneteidre" meg kíváncsi leszek, ha egyszer egy részeg vadász ebbe az "állapotba" hoz...

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.05.23. 10:27:47

@kolbászoszsömle: vannak ilyenek emberből is. az utcákon lófrálnak, és le kéne lőni őket az emberiség érdekében. igazi dúvadak. láttad már őket?

exepszzed (törölt) 2010.05.23. 10:36:44

na eljön az az idő is, amikor már a kóbor kutyának is több joga lesz mint a dolgozó adófizető embernek.
most még csak a bűnözőknek, csalóknak munkakerülő cigóknak van több.

Lannister 2010.05.23. 10:50:36

piszok alfréd: Elég nagy baromságokat irkálsz...

Más a vita és más a demagóg duma, amit itt tolsz.

Néhány apróság:

1, a vadászatra szükség van és pont az állatvédelem miatt
Ezen lehet itt vitatkozni, de teljesen felesleges. Amióta az ember átalakította úgy a környezetét, hogy nincsenek nagy, egybefüggő természeti területek (pl: nálunk) azóta erre szükség van az állományszabályozás miatt. A vadászok nem csak lövik a vadat, hanem etetik is sőt fizetnek vadkárra azoknak, akinek a földjén kárt okozott a vad. Ez pénze kerül. A pénzt abból szerzik, hogy a túlszaporodott vadfajokból pénzért más vadászok kilőhetnek egyedeket (élmény, sport stb- teljesen lényegtelen erről ki mit gondol, ez van ). Enélkül a gazdálkodás nélkül sok helyen összeomlana a vadállomány és fajok tűnnének el.

2, A kutyákat általában nem a gazdag sportvadászok lövik le, hanem azok a vadőrök, akiknek a hívatása az állatok védelme. Aki naponta járja az erdőt, etet és védi a vadat. Ez a feladata. Ezek a vadászok a selejtet lövik és nem a legjobb vadakat, mert nekik érdekük, hogy azokat a vendégek kapják jó pénzért.
3, Vki írta, hogy amit szétmarcangolnak az mindig csúnya. Na ja, csak a kutya nem farkas! A vadászkutya sem marcangol szét semmi. És még egy baromság: vadászkutya is kergeti a vadat. :D Persze, ha ott a vadász. Ez akkor fordul elő, ha sebzett vadat keresnek és azt hajtják. Máskor nincs ilyen.

flatus 2010.05.23. 11:27:29

Aki abban leli élvezetét, hogy állatokat gyilkol, azzal pszichésen nincs minden rendben.

m a x 2010.05.23. 12:04:16

Ha újra beszélsz leendő államtitkár úrral, akkor hívd fel a figyelmét lécci az alábbiakra:

- törvény írja elő az önkormányzatoknak, hogy gyepmesteri telepen oldják meg a kóbor állatok begyűjtését, 14 napi tárolását, a gazda felkutatását, 15 naptól a gazdához juttatását vagy elaltatását. Erre üzemeltethet gyepmesteri telepet, vagy szerződhet meglévő teleppel

- az önkormányzatok 3/4-e nem teljesíti a fenti feladatot

- a vállalkozásban működő gyepmesteri telepek 2% felel meg az előírásoknak, a többi nem, vagy olyan sok településsel szerződik, amire garantáltan nincs kapacitása.

Itt egy tavalyi felmérés: lelenc.hu/hirek/#H2009 2009.11.29 használják nyugodtan, nem kérünk érte díjat... ha mégis támogatná a munkánkat, akkor megteheti az egyesület számlaszámán... Kicsit bővebben az önkormányzatokat érintő rész itt: m-a-x.hu/onkorm/

Ezzel a témával foglalkoztunk idén tavasszal is lelenc.hu/hirek/#H2010 2010.03.28 II. Állatvédelmi Kerekasztalon 40 állatvédő szervezet részvételével, a teljes hanganyag hozzáférhető, és ha felállt a kormány, akkor megkapja minden illetékes a javaslatainkat.

anyadmajma 2010.05.23. 12:24:06

@scsaba1: Ja, rajta van a apapírpénzen, csak a zsír új bankókon sem tudják elolvasni a minőség miatt. Sajna.
de attól még igenis tud vásárolni egy tecsóban, vagy bármi másban. A kutyát meg nem kötheti ki az áruház elé. Bent meg nem fog galibát okozni, mert kiképzett munkakutya. viszont az áruházat is meg tudom érteni, mert ha meglátja az ÁNTSZ vagy mi, infarktust kap és bírságol.

A vadászokról meg annyit, hogy náluk talán csak az erdőkerülők meg az erdészek nagyobb rabsicok..

Józsi bácsi meg a második 6 számjegyű csekk után köpködni fog, de alkalmazkodik a rendszerhez. A kis Józsi meg ebben fog felnőni, és neki természetes lesz a csip meg az ivartalanítás.

Azért remélem tényleg lesznek előrelépések ezen a téren. Mert dán dogot panelba tartani is állatkínzás szerintem.

anyadmajma 2010.05.23. 12:31:41

@m a x: Esetleg azt is összedobhatnátok végre, mivel nem vitatom a hozzáértéseteket, hogy melyik fajtának mik a "normális" tartási körülményei. Legalább kezdetnek néhányét. Mondjuk, pl. hogy egy nyuszinak mennyi hely kell, milyen ellátás, egy foxinak szintén, mert a bordói dog kevesebb mozgást igényel, milyen kutyát milyen feltételekkel lehet mekkora lakásba tartani, hogy és milyen formában lehet szaporítani egyes fajtákat, stb. Tudom, több ezer, akár több tízezer oldalról beszélek, de valahol el kell kezdeni. És ez nagyban elősegítené az állatvédelmi törvény hatásosságát. És erre a részre legalkalmasabbak jelenleg a tenyésztői klubbok.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.05.23. 13:10:43

@BP80: Ha nem fizetnének azért baromi sok pénzt, hogy lelőhesse valaki a medvét, nem lenne miből kifizetni azt, hogy néha megeszik egy-két birkát és hiába a védelem, ha megeszi a birkát, a birka gazdája agyon fogja verni.

Az egy nagyon naiv elképzelés, hogy ha valami csak kárt okoz és nem tud elég gyorsan szaporodni, az fennmaradhat.

Olyan ez, mint a rétisas. Ha fizetnének azért, hogy ott fészkel az erdődben, az erdő gazdája nem menne arra _véletlenül_ zörögni, meg csesztetni.
Így viszont szar ügy. Ha valaki fészket talál az Ormánságban, akkor nem bejelenti, hanem leszedi, mert megakadályozza az erdőművelést.

Ugyanez lenne az őzzel, szarvassal, vaddisznóval.
Ha nem fizetné valaki a vadkárt, gyönyörűen ki lennének takarítva az árkok, csalitosok és nem lennének vadak, mert nem lenne hova elbújniuk.

Szóval a hasznosítása a vadaknak az alapvető érdek. Ha a hasznosítás a vadászat, akkor az.
Van aki azért fizet, hogy lelőhessen egy állat, van meg azért, hogy beszélgessen valakivel.
Evvan.

@scsaba1: A macskatartók ilyenek. Ahelyett, hogy megdöglesztetnék a jószágot, ha megunják, inkább kieresztik a természetbe, hadd fagyjon meg a télen.

@piszok alfréd: Elvettük az élőhelyüket. Igen. Kárt okoznak. Igen. Soha ennyi vad nem élt még kies hazánkban, mint az utóbbi időkben. Igen. Akkor sem, amikor még ember sem volt. Igen. Most van a legnagyobb nagyvad populáció. Igen. A vadászat miatt. Igen. Hogy legyen mit lelőni. Igen.

@Don Bandi: Benne vagyok.

efhábé 2010.05.23. 14:22:22

@Abbo: Nem az én területem, ez így van. Mutass lakott területen kívül olyan területet, ami nem tartozik vadásztársasághoz, tehát nyugodtan futtatható ott kutya.
Ilyen nincs, ráadásul a vadásztársaságnak jelölnie sem kell a területét, tehát fogalmad sincs, melyik vadászterület és melyik nem az, de ökölszabályként elmondható az, hogy az ország teljes területe vadászterület, még a lakott területek jórésze is.
Innentől kezdve kutya nem futtatható, csak a városokban kijelölt és elkerített kutya"futtatóban".
A kutya ráadásul falkában vadászik, úgyhogy egy vagy két kutya hiába űzi a vadat, nem fogja tudni elejteni általában.

efhábé 2010.05.23. 14:32:19

@kolbászoszsömle: tilos póráz nélkül? Erre esetleg valamilyen jogszabályt tudnál idézni? Továbbá akkor a vadászok jogszabályt szegnek, amikor póráz nélkül dolgoznak a kutyák?

efhábé 2010.05.23. 14:33:26

@kolbászoszsömle: Továbbá terület kapcsán lásd a fenti hozzászólást. Esélytelen kutyát lemozgatni, mert minden terület vadászterület. Ergo a vadászok miatt csak kistestű szobakutyák tarthatóak...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.05.23. 15:17:17

@efhábé: a munkakutya A póráz lehet hogy nincs benne, de valamiolyasmi tutira, hogy köteles vagy a közterületen úgy sétáltatni a kutyádat, hogy az ne okozhasson kárt .
Ha nem látod, nem vagy vele kontaktusban ez praktikusan nem valósul meg.

A terület kapcsán pedig: van a munkakutya. Ezt a gazdája munkára használja és gondoskodik annak munkára foghatóságán.
Gyakorlatilag karbantartja a telephelyén, vagy egy olyan helyen, ami erre van kitalálva.

Meg van a kedvtelésből tartott kutya, gondolom, ez az, ami nem világos.
Ezt a kutyát a kutyatartó azért tartja, mert neki kell egy nagy kutya.
Noh, a nagy kutya költségvonzata nem csak azt jelenti, hogy sokat eszik, meg sokat szarik, hanem azt, hogy sokat megy.
Ezt a sokat megy-et meg lehet úgy oldani, hogy futsz a kutyával (ez ingyen van, de fárasztó), vagy elviszed egy olyan helyre, ahol szabadon szabad engedni.

A kedvtelésből tartott nagy kutya olyan mint egy kvad, csak nem benzinnel megy, hanem kuktyakajával.
Azzal sem szabad sehol sem menni és ugyanebből kifolyólag nem szabad sehol sem szabadon engedni (hadd kergesse az őzeket, hugyozzon a vadcsapásra), a kutyát.
A vadásztársaságok területe ebből a szempontból irreleváns.
Nem azért nem szabad elengedni a kutyát, mert az a vadásztársaság területe, hanem azért, mert veszélyes lehet az emberekre és a természetre.

efhábé 2010.05.23. 15:18:25

@piszok alfréd: A természet most is megoldaná szépen, ha hagynánk, hogy megoldja és nem alakítanánk át a területet beépített, lakott területté meg mezőgazdaságilag művelt területté.
Így viszont, hogy megtettük, a természet nem tudja tenni a dolgát, hát nekünk kell.
Vadgazdálkodásra szükség van, ez nem kérdés. Az más kérdés, hogy a kutyások és vadászok között érdekellentét van.

efhábé 2010.05.23. 15:24:08

@kolbászoszsömle: Ne vicceljünk már egymással.
Mi számít nagy kutyának? Nekem pl. van egy 25 kilós kutyám, kb. 53 centis marmagassággal. Szerintem nem öleb-méret.
A kutya teljesen aggresszió-mentes, ellenben imád rohanni. Nyulak, őzek után imád rohanni, de játszani szeretne velük, nem megenni őket.
Azt írod, vagy futok vele, vagy elviszem olyan helyre, ahol szabadon lehet engedni.
Épp erről beszéltem, hogy ilyen hely nincs Mo.-n. Abban gondolom, megegyezhetünk, hogy a 100-200 m2-es kutyafuttatók nem alkalmasak futásra. Ezeken kívül viszont nincs olyan terület, ami ne lenne vadásztársaságok kezelésében és így ne lenne a vadásznak jogosítványa a kutya kilövésére.
Nincs olyan hely Mo.-n, ahol teljesen legálisan szabadon lehetne futtatni kutyát.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.05.23. 15:36:42

@efhábé: "A kutya teljesen aggresszió-mentes, ellenben imád rohanni. Nyulak, őzek után imád rohanni, de játszani szeretne velük, nem megenni őket."
Ez a természetkárosítás.

Persze, az a rohadt nyúl meg őz minek megy oda, ahol a Te kutyád játszani meg szaladni akar...
Esetleg minek akar ott elleni, táplálkozni, pihenni, ahova Te a kutyádat viszed.
Hiszen nincs egy hely ebben az országban...

Viszont pont a Te hozzászólásod nagyon jól mutatja, hogy a jelenlegi szabályozás miért és miben szolgálja a vadállomány érdekét.
Ha nem félnél attól, hogy a lelövik a kutyád, szabadon engednéd akárhol a többi kutyatartó társaddal együtt, és azok csak mókáznának, szaladgálnának, kergetőznének az őzekkel, amik nem tudnának enni, pihenni, elleni és hopp, pár tíz év alatt elfogynának.
Mert tetszik, hogy kergetőzik a nyulakkal, őzekkel, és utánuk viszed, ha valahonnan már kipusztultak.

Persze lehet az mellett is érvelni, hogy a vadaknak nem is kell annyi hely, csak akkor ki kell mondani, hogy az maradjon, ami megmarad, mert az EMBER a fontos, meg az ő igényei.

BP80 2010.05.24. 10:54:05

@kolbászoszsömle: Persze, ha kiviszem a rétre futni kicsit a kutyát, minden bokorból őzek ugranak ki. Szüleim vidéken élnek, ott se olyan, hogy kilépsz a falu határán és máris szétugrasztasz 30 őzet meg 20 vaddisznót.

A medvéket Erdélyben meg képzeld nem fizetős vadászok lövik ki, hanem megbízott vadőrök. Furcsa ugye?

Továbbra sem tudjuk mekkora kolosszális vadkárt okoznak a kutyák....

De itt a kedvencem: "Olyan ez, mint a rétisas. Ha fizetnének azért, hogy ott fészkel az erdődben, az erdő gazdája nem menne arra _véletlenül_ zörögni, meg csesztetni."

Te most azt akarod nekem mondani, hogy egy fokozottan védett ragadozó madár fészkeit szétbarmolják az erdészek? Mert a rétisas mire is veszélyes a mezőgazdaságban? Vagy miről beszélsz?

Biztosan nagyobbat mint az orvvadászok...

És még így is túlszaporodik a vadállomány. Viszont ha a mezőn kint (NEM vadászterületen) dobom a frizbit a kutyának, nekem senki ne próbálja meg kilőni. Kissé fel lett nagyítva ez a vadkutya probléma.

BP80 2010.05.24. 10:55:44

"Biztosan nagyobbat mint az orvvadászok..."

Ez a mondat törlődött. Annyit írtam előtte, hogy a kutyák biztosan nagyobb kárt okoznak a vadállományban, mint az orvvadászok.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.05.25. 13:40:33

@BP80: Egy ember vak és süket az erdőben.
Egy kutya nem.

A rétisast nem az erdész fogja elüldözni, hanem a föld tulajdonosa, mert, ha kiderül, hogy nála fészkel, a földjét nem lehet hasznosítani.
Nem tud fát kitermelni, legeltetni, egyebek, mert amíg ott van a sas, pont mert fokozottan védett.
E számszerűsíthető kár.
Tíz-húsz évig, mert a rétisas kb annyi ideig fészkel egy olyan helyen, ami tetszik neki.
Persze, ha eleget sétálnak arra, elköltözik.
Hagyja a fészket, tojást.

Az pedig, hogy egy olyan falu környékén, ahol szabadon vannak a kutyák nincs vad, az természetes dolog.
Ugyanis a kutyák elzavarták őket.

Az orvvadászos rész meg hülyeség.

Ilyen erővel szétdobálhatom az elnyomott csikket az erdőben, mert a piknikelők a zacskóikat hagyják szerteszét.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.05.25. 17:06:29

@BP80: "
A medvéket Erdélyben meg képzeld nem fizetős vadászok lövik ki, hanem megbízott vadőrök. Furcsa ugye?" - furcsa lenne, ha így lenne.
8000 Euro a tarifa.

BP80 2010.05.26. 17:54:00

Nos a kinti vadőrt történetesen öcsém kérdezte erről, és még azt is mondta, hogy kicsit vastagabban fog a ceruza, és az 50 lelövendő medvéből, mondjuk csak 30-at lőnek le. Ott egyébként bejárnak a szeméttelepre is a medvék, meg a parkolóba, de a helyiek valahogy kibírják.

Falun nőttem fel, de nem tapasztaltam olyat, hogy ragadozó madarakkal kapcsolatban valami elüldözés lett volna. Sőt, erdőirtást sem tapasztaltam, ami védett ragadozók kárára ment. Ha ilyen történik, az szerintem törvénybe ütköző.

A kutyafuttatás mezőn pedig olyan helyen történik, ahová egyébként is sok piknikező jár. Inkább ők zavarják el a vadakat. Túl van ez reagálva, mint már mondtam, a probléma az, ha olyan területen, ahová rendszeresen kijárnak kirándulni emberek, lelőnek egy póráz nélkül szaladgáló kutyát.


süti beállítások módosítása