Macskapcsolat

macskaarvahaz@gmail.com
A macskapcsolat.blog a
Facebook-on

Friss topikok

  • nagyfeszültség: Tényleg gyönyörűek a cicák - és nagyon jó emberek, akik támogatják a gyógyíttatásukat. (2014.11.12. 23:34) Karácsonyra gazdit kértek a cicák
  • Fox Snow: @kolbászoszsömle: na... pofánbasszalak? Még ha 4 éves komment, akkor se hagyhatom ezt a fost szó n... (2014.09.24. 16:44) Te jószagú cicakaki
  • Aquamarine Dolls Ragdolls: Személy szerint nagyra értékelem azokat az embereket, szervezeteket, akik ilyen irányú erőfeszítés... (2013.09.04. 14:44) Licit egy macskaárvaházért
  • Nyafkamacska: Ebből az autóból lett valami? Elszámolt valaki az összejött pénzzel az adakozók felé? (2013.06.26. 07:53) Cicamentő, ha te is úgy akarod
  • belekotty: Tündéri makkák! Sajna a hét kutyám mellé nem tudok befogadni. (2012.08.29. 10:05) Börtönből szabadult cicák

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Koppánymonostori árva

2014.05.12. 17:11 - MACSKANŐ

komáromi árva.jpgIgaz, ez egy macskás blog, de a tegnapi eset egy kutyusról szól. Tegnap Komáromban, Koppánymonostoron jártunk. A fent látható, nagyon édes, félénk, keverék kutyussal találkoztunk, aki nagyon bizalmatlan volt először, körbe kémlelt minket, majd a kézfejem megszaglásával érzékelte, hogy segítő szándékkal közeledem és így bizalmába fogadott. Látszott, hogy céltalanul, keresgélve jár be egy bizonyos területet. A környéken lakóktól megtudtam, hogy 3 hete rakták ki egy kocsiból. Azt nem kezdem el jellemezni, hogy az a gazda, aki ilyet tesz milyen ember és mit érdemelne. Viszont az állatka elég rossz bőrben volt, kilátszottak a bordái a füle tövében egy fél tenyérnyi mély sérülés.

komáromi árva 2.jpgSzegényke a szomját sáros esővízzel oltotta. Szerencsére volt nálam pár darab szendvics. Próbáltam megetetni, farkas éhes volt, nem tudtam olyan gyorsan szétszakítani, hogy ne szedje ki a kezemből és rágás nélkül nyelje le. Szívszorító látvány volt. Hamarosan több szomszéd odagyűlt és mesélték, hogy próbálták befogni, de bármilyen kezes, amikor meglát bármilyen befogásra alkalmas eszközt, rögtön vicsorog, maga alá húzza a farkát és vonyít félelmében. Esélyes, hogy kikötve verhették. Ehhez képest, hozzám kedves volt, nyilván az etetés is megtette hatását. A környéken lévő egyik ház kapujának eresze alá húzódott be fedezékbe az eső elől, ami elég intenzíven esett. Elszaladtam Komáromba vásárolni neki még több élelmet, közben próbáltam neten keresni környéken lévő állatmentő szervezetet, menhelyet. Először felhívtam az Állatvédőrséget. Ők azt mondták, hogy sajnos nem tudnak segíteni, csak ha konkrétan állatkínzásról van szó. Véleményem szerint ha valakit kidobnak az utcára és hetekig étlen-szomjan van, legyen az állat vagy ember, egész biztos kínlódik.

 

Majd hívtam a rex-komárom nevezetű állatvédő egyesületet, nem vették fel, igaz vasárnap van nekik is. Majd a tatabányai állatvédőrséget, számukra messze volt Komárom. Gondoltam felhívom a Rex-et, ha kutya és állatvédelem, akkor talán ők segítenek. Náluk profi gépi hang kér a várakozásra és figyelmeztet, hogy a beszélgetést felveszik. Egy hölgy bejelentkezett, elsoroltam a lényeget és kértem segítsen a kutyán, megetettem, de én sem itt lakom a környéken és nincs szívem így itt hagyni. Említettem, hogy hívtam a komáromi rexet, gondolva, hogy nekik közelebb van a helyszín, hamarabb oda érnek. A Rex-es hölgy kihangsúlyozta, hogy semmi közük a komáromi, szintén rex nevű egyesülethez, viszont ők sem tudnak segíteni, nem áll módjukba. Teljesen elkeseredve kérdeztem, hogy ha Budapesten találok így egy éhező, leromlott állapotú, fülénél megsérült kutyát akkor tud segíteni? Azt mondta, hogy nem helyrajzi kérdés, egyáltalán nem tud befogadni állatot mert nincs hely.

Mivel Koppánymonostorhoz közel a határ, elég gyenge térerővel keresgéltem az interneten és telefonáltam. Azt megfigyeltem, a weboldalaon több fület kellett nyitogatnom mire megtaláltam a fenti oldalakon az elérhetőséget. Ha egy ilyen állatvédelmi menhelyet üzemeltetek, biztos, hogy legfelülre teszem a legláthatóbb, legevidensebb helyre a telefonszámomat...ha segíteni akarok. Persze csak ha segíteni akarok. Meg nem lepődve ezek után, ezen a helyen a bankszámla szám volt és a szívbemarkoló kérés: segíts az adód 1 %-val. No komment.

Végül egy macskás ismerősömet, a Felis Hungarica egyesület tagját hívtam fel segélykérőn, aki azt ajánlotta, hogy próbáljam meg a győri menhelyet, ők rendesek és viszonylag közel is vannak. Felhívtam, lehetett hallani, hogy éppen a menhely kutyáit etetik, háttérben hatalmas kutya ugatás. Dél közeledett és mondták, hogy fél egyig vannak. Kértem, hogy segítsenek, mert szegény kutya rossz bőrben van. Mondták, hogy még gazdásítanak kutyusokat de mindjárt átlogisztikázzák a napot és visszahívnak. Jött egy hívás, a két órával korábban hívott rex-komárom hívott vissza, aki agresszívan közölte, hogy tudja melyik kutyáról van szó, abszolut jó állapotban van az eb és különben is három napja adott neki kaját. Nem értettem vele egyet, de nem tudtam meggyőzni.

A környék lakosai mesélték, hogy valamelyik szomszéd el akarta kábítani a megárvult kutyát, gondolta kiviszi a szőlőbe, kiköti láncra azután jó lesz őrzésre, de nem tudta befogni. Olyan vélemény is elhangzott, hogy pedig ott futkározhatott volna a láncon vagy ha nem tetszik maximum megfolytja magát. Jézusom! Még szerencse, hogy a győri menhely visszahívott, hogy az egyik önkéntesük kb. 40 perc múlva oda tud érni, csak ha lehet, várjam meg és navigáljam. Megtörtént. Ha már velem megbarizott a kutyus, kért az önkéntes, hogy ő távol marad, én vigyek egy vastag pórázt, egy nyakörvet, hátha békében rá tudom adni. Bármennyire is kedveskedtem, amikor meglátta a pórázt, morogni, ugatni kezdett. Akkor jött a speciális bottal az önkéntes, kb. 20 perc próbálkozás után feladta, a kutya csaholva, vicsorogva ellenállt, jobb híján az én lábam mögé menekült. Szóval a győri menhely hiába próbálkozott, nem sikerült, megigérték, hogy a napokban visszamennek, visznek pasztát amivel picit bekábítják és újra megkísérlik a befogást. Nekem is el kellett indulnom. Az egyik ott lakó, szimpatikusnak tűnő úrnak oda adtam a vásárolt élelmeket és megkértem, hogy tegye meg, addig eteti amíg nem viszik el.

Próbáltam elbúcsúzni a kutyától, harag már nem, pusztán csalódás és mérhetetlen szomorúság volt a szemében, én is csak bántani akartam - lehet ezt gondolta. Sajnos ez a mai magyar helyzet állatvédelem terén, pedig én azt gondoltam a kutyák több figyelmet, segítséget kapnak mint a macskák. Ezek után pedig el lehet gondolkozni, hogy minden jó érzésű, állatbaráttól azt kérik, hogy segítse az árva állatokat az adójuk 1 %-val, de valóban az állatokat segítik? Akinek pedig utalják miben, mikor és kinek segít?

De ami sokkal fontosabb, ha bárki Koppánymonostor környékén szeretne egy szerető, hálás, fiatal kora ellenére sokat szenvedett kutyust, akkor írjon nekem a macskapcsolat@index.hu mailre és valahogy összehozzuk a kutyussal, a győriekkel. Vagy csak pár falattal, némi simogatással megkeresi a kutyust, az is nagy segítség.

komáromi árva 3.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://macskapcsolat.blog.hu/api/trackback/id/tr506155238

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása