Macskapcsolat

macskaarvahaz@gmail.com
A macskapcsolat.blog a
Facebook-on

Friss topikok

  • nagyfeszültség: Tényleg gyönyörűek a cicák - és nagyon jó emberek, akik támogatják a gyógyíttatásukat. (2014.11.12. 23:34) Karácsonyra gazdit kértek a cicák
  • Fox Snow: @kolbászoszsömle: na... pofánbasszalak? Még ha 4 éves komment, akkor se hagyhatom ezt a fost szó n... (2014.09.24. 16:44) Te jószagú cicakaki
  • Aquamarine Dolls Ragdolls: Személy szerint nagyra értékelem azokat az embereket, szervezeteket, akik ilyen irányú erőfeszítés... (2013.09.04. 14:44) Licit egy macskaárvaházért
  • Nyafkamacska: Ebből az autóból lett valami? Elszámolt valaki az összejött pénzzel az adakozók felé? (2013.06.26. 07:53) Cicamentő, ha te is úgy akarod
  • belekotty: Tündéri makkák! Sajna a hét kutyám mellé nem tudok befogadni. (2012.08.29. 10:05) Börtönből szabadult cicák

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Összehányni szabad, dorombolni tilos!

2009.12.18. 15:46 - MACSKANŐ

 Felháborodtam!!! Tél van, ünnepek, ilyenkor sokan szeretik kényeztetni a téli depresszió ellen a lelküket egy wellnesshétvégével. Vagy mert egész évben erre gyűjtöttek, vagy egyszerű passzióból mert megtehetik.

DE! Szerencsére sokan vagyunk, akiknek lelkük egy része a háziállatka, aki ezeken a depressziós, borongós estéken hozzánk bújik és felmelegíti szívünket. Bevett szokás: ha utazunk, természetes jön Ő is. Van, akinek azért, mert evidens, hogy Ő is családtag és a gazdáival tart, van aki nem tudja másképp megoldani.

Azt már megszoktuk hogy ennek ára van, kategóriánként változó, 2000 - 8000 forint között éjszakánként. Ez ellátás nélkül értendő. (Ellátással egy állatpanzió is ez az árfekvés.)

Tehát jön a négylábú! Vagy nem? Olvasom a leírást: HÁZIÁLLAT: NEM VIHETŐ. Szeretném tudni, hogy miért, rá is kérdezek. Telefonon azt a felvilágosítást adják, hogy a cicák kaparnak, hullajtják a szőrüket, ami beleragad a szőnyegbe, nehéz tisztítani, és magasabb színvonalú helyen ez az előírás. Mikor a recepciósnak megemlítem, hogy láttam több, hasonló vagy akár színvonalasabb helyet, ahol ez nem okoz problémát - maximum korlátozzák, hogy mely szobák választhatóak. Nyilván ezért el is kérik a viszonylag magas éjszakánkénti díjat a háziállat után! Ekkor kicsit zavarba jött, majd kivágta magát azzal a közhellyel, hogy NÁLUNK EZ A SZABÁLY!

Nagyjából a hazai szállodák, panziók ötven százaléka fogadja a négylábúakat, a többi nem. A többi érdekel engem, mert a fenti válasz nem volt számomra kielégítő. Nem tudom, hogy milyen elbírálás alapján szelektálnak a vendéglátó egységek (nem véletlenül használom ezt a szocreál megfogalmazást, mert talán idejétmúlt ez a megkülönböztetés is).

Annyira a nyugat bűvöletében élünk, akkor nyissunk ablakot: nem tudom elképzelni, hogy egy európai, vagy akár tengerentúli szállodában akadályt jelentene a háziállat elhelyezése, természetesen napidíj fejében - hiszen azért fizeti ki az állattartó ezt az összeget, hogy takarítsanak az állatka után is (ha van mit). Aki ismeri a cicákat, tudja, hogy az egyik legtisztább állat. És ismerünk rengeteg közéleti szereplőt: politikusok, celebek, énekesek stb., akik ragaszkodnak pihenésük alatt is a hozzájuk tartozó kedvenc elhelyezéséhez.

De egy pillanatra térjünk vissza az indokokhoz: hullik a szőre, kapar, dörgölőzik. Tudomásom szerint egy helyesen tartott állatnak minimális a vedlése, és aki ilyen nívós szállodákban pihen, valószínű, hogy a háziállatára is van olyan igényes. Vagy talán feltételezik, hogy aki kisebb vagyont otthagy egy hétvégére, vagy egy-két hétre egy drága wellnesskomplexumban, az nem igényes a cicájára, kutyájára?! Mert akkor gondolhatnák, hogy önmagára is igénytelen. Esetleg korpás a haja, és nem tesz ellene?! Esetleg a barátnőjének hullik a hosszú szőke hajzuhataga, és ez elakad a lefolyóban hajmosás után?! Talán a szobába kéri a reggelit, és lekvártól, méztől ragacsos lesz az ágynemű?! Jaj, és lehet, hogy olyan neveletlen, hogy az éjszakai tivornyázás után a gyomra nem bír megbirkózni az elfogyasztott alkohol mennyiségével?! Még az is lehet, hogy ennek hatására ő is négylábúvá válik egy pár órára?!

Aranyos, de nem baj, a személyzet ilyenkor eljátssza a három majom esetét, nem hall, nem lát, nem beszél - hiszen a gazdag vendég fizet! És pénzével minden emberi gyarlóságát befoltozza. A cicáknak viszont nincs pénzük. Csak nagyon tiszták, öntudatosak, van bennük tartás, és egész nap egy talpalatnyi helyen durmolnak. Tisztelt szállodatulajdonosok, üzemeltetők, recepciósok, szobaasszonyok! Kérem, egyre figyeljenek: hogyha egy Blackie nevű cica jelentkezne be önökhöz, és szeretne egy pár napot eltölteni a szállodájukban, akkor ne mondjanak nemet, mert ő a világ leggazdagabb cicája!

A bejegyzés trackback címe:

https://macskapcsolat.blog.hu/api/trackback/id/tr511607029

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pjotr007 2009.12.22. 12:20:02

Menj a másiki ezer wellnes helyre ahová viheted.
Minek ezen háborogni, ha nem szabad, hát nem szabad, mész máshová.
Persze akkor nem születne ilyen idióta blogbejegyzés...

Hollokara (törölt) · http://hollokara.inda.hu 2009.12.22. 12:29:47

Ezt is figyelembe kell venni a hotel kiválasztásakor, nem nagy dolog. Hosszú távon úgyis ők vesztenek rajta..

kicsitomi 2009.12.22. 12:33:44

Én spec rühellem a macskákat. A gyerek allergiás a szőrére. Egy jól megérdemelt wellnesshétvégén nem akarok macskákat kerülgetni. Ennyi. Különben is, mint már írták: menj oda, ahol szeretettel várnak a kedvenceddel együtt.

kilozsul 2009.12.22. 12:35:47

Ehh, ezen felháborodni... Egyszerűen ők nem engedik, ennyi... Ez nem valami alkotmányos jog. Arról nem is beszélve, hogy a gazdik olyan "objektíven" ítélik meg az állataikat, szinte már szentimentális... Jajj, a fifikutya összenyálazta/megugrálta az öltönyös bácsit, de öltönyös bácsi biztos nem haragszik, hiszen fifikutya aranyos...

Lehet nem is az állatokat akarják távol tartani, hanem az ilyen gazdikat! Hiszen az állatok tényleg jó fejek, csak a gazdájukon múlik ha nem, ez a poszt is megerősített ebben :) :)

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.12.22. 12:36:42

Szerintem fenének kell elcipelni a dögöt még az üdülésre is.

a rekettyés 2009.12.22. 12:38:35

Tényleg nem értem én sem a problémád menj olyan helyre ahol szivesen fogadnak kisállatot is van ilyen böven.
Én pl motorozom nyáron olyan hotelekben szállok meg itthon és külföldön is ahol pl kedvezményt kapok azért mert motoros vagyok. Nem idegeskedek azon hogy van oyan hotel vagy szálloda is ahol meg kifejezetten nem szeretnek...

Leiter Jakab · http://leiterjakab.blog.hu 2009.12.22. 12:42:04

Jóból mondom, ha nem kezded időben kimoderálni a trollokat, ide fognak szokni, és mindenki számára élvezhetetlenné teszik a kommentek olvasását. Nem egy és nem két blogon figyelhető meg, hogy a kommentelők egy része kizárólag rombolási céllal bukkan fel, amivel egy idő után tönkre is teszik az egészet.

Leiter Jakab · http://leiterjakab.blog.hu 2009.12.22. 12:45:24

Abban egyébként igaza van több kommentelőnek, hogy olyan helyre kell menni, ami állatbarát. Szerintem rendben van, ha egy szálloda/panzió/akármi nem fogad állatot - ezzel ők azt a piacot célozzák, akik nem akarnak állatokkal találkozni ott, amihez természetesen joguk van. Neked is jobb, ha nem kell más vendégek utálkozó fejét nézni.

jewel79bp 2009.12.22. 12:50:36

Mi is kifejezetten olyan szállodákba járunk csak, ahová lehet menni a kutyánkkal - én már az uticélt is úgy választom, hogy hol van ilyen szálloda... Másrészről meg olyan helyre nem megyek, ahonnan - még ha beengednek is - látványosan kiutálnának... szerencsére van elég hely bőven... azért én is szoktam írni egy-egy e-mailt a kutyát nem fogadó szállodáknak, hogy tudassam velük, hogy mennyi pénztől estek el, mert nem engednek be minket... ez amúgy szerintem kizárólag a vezetőség állatszeretetén, vagy annak hiányán múlik...

Rókakígyó 2009.12.22. 12:50:45

egyetértek. macskának, kutyának az udvaron a helye. A lakásban tartás nem egészséges.

es2300 2009.12.22. 12:54:14

én abszolút értem, hogy miért született a post és a kommentek alapján ráadásul teljesen helyénvaló
olyan ez mint valami kinyilatkoztatás, hitvita és mint ilyen nem kecsegtet túl sok sikerrel, de legalább lehet jól szajkózni kinek kinek a magáét

nekem spec egy cicám van aki általában otthon marad míg gazdi repked összevissza mert úgy elég macerás szállítani, viszont anyukám két kutyával utazik mindenfelé

Gumineaux 2009.12.22. 12:59:35

„A lakásban tartás nem egészséges”
Egészséges állat nem terjeszt betegséget. Persze mindenki maga dönti el.

Viszont nem tudom, érdemes-e macskát nyaralni vinni, nem nagyobb megpróbáltatás-e neki mint otthon maradni, persze felügyelettel. Arról nem is beszélve, hogy mi történik akkor, ha elkóborol őkelme.

Gumineaux 2009.12.22. 13:01:30

@kicsitomi:
Én a gyerekekre vagyok allergiás. Egész nap csak üvöltenek meg rohangálnak, és még csak el sem lehet őket kerülni egy jól megérdemelt wellnesshétvégén.

jewel79bp 2009.12.22. 13:02:51

@Gumineaux: tudod, sokaknak nincs, aki rábízzák az állatot, így vagy otthon maradnak, vagy találnak egy helyet, ahová vihetik őket is. Ha már csak a gazdasági szempontot nézzük, akkor is van értelme, hogy ezek az emberek ne maradjanak otthon, hanem költsék a pénzüket a szállodákban... annyira egy hotel sincs szerintem jó anyagi helyzetben, hogy megtehesse, hogy válogasson a vendégek között...

hayamushka (törölt) 2009.12.22. 13:06:33

Bocsáss meg, de felháborító az ostobaságod.

"Nem tudom, hogy milyen elbírálás alapján szelektálnak a vendéglátó egységek (nem véletlenül használom ezt a szocreál megfogalmazást, mert talán idejétmúlt ez a megkülönböztetés is)."

A szocialista realizmus (szocreál) egy művészeti irányzat, maga a szó pedig nem idejétmúlt. Vagy te ismersz valami más szót, ami helytállóbb?

Leggy 2009.12.22. 13:10:20

nekem van cicám és kutyám is- de a szállodában nem szeretnék meztelenül ráfeküdni az ágyra, amin előtte egy idegen kutya pihent, vagy cica mosdott

Gumineaux 2009.12.22. 13:13:20

@jewel79bp:
Értelme van, ez igaz.
Csak nem bízom annyira a szállodában hogy odavigyem az állataimat is. Meg – tudom, hogy állata válogatja – de nem mindegyik macska szeret utazni. Meg idegen helyre kerülni. És esetleg megpróbál hazamenni. :(

kicsitomi 2009.12.22. 13:13:36

@Gumineaux: semmi gond, ezért kell külön illetve lehet más-más helyre menni. Azért megjegyezném, hogy ha a szüleid is így gondolkodtak volna, és helyetted egy macskát pátyolgattak volna, jobban járt volna a világ... :-)

infrablu 2009.12.22. 13:15:47

Újabb kaszt ütötte fel a fejét és követel magának olyan jogokat amivel mások jogait teljes természetességgel sérti, A mindenhol cigarettázni vágyó, magából és öltözékéből bagószagot árasztó emberek teljes természetességgel követelik ki maguknak a bárhol füstölés jogát, erre most jönnek a bárhová állataikat cipelő "állatbarátok." Sajnos a népesség egyre nagyobb hányada szenved valamilyen allergiás - asztmás betegségben- ami nem teljesen azonos a korcs fogalmával, hanem talán a vegyi környezet súlyos következménye. Na ebbe a közegbe erőszakolják be a kis kedvenceket az "állatbarátok" - annak minden következményével. Lehet, hogy a kis kedvenc tiszta, persze a gazdi szerint. Aki meg utánuk jön a szállodába az szenvedje a mégsem teljesen tiszta állat nyomait. Végül persze ők fognak győzni és nekem kell majd felárat fizetnem, ha olyan szobát foglalok, ahol a szálló garantálja, hogy nem döglött macska előző nap a párnámon.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.12.22. 13:16:31

Én imádom a macskákat, de azt normálisnak érzem, hogy van olyan szálláshely, ahol nem engedik a háziállatokat.

Nekünk is volt több macskánk is, egyik sem hosszú szőrű, de azért nem volt egyszerű takarítani utánuk és mindig maradt itt-ott szőr. Engem ez különösebben nem zavart, de van, akit igen.

És ha valaki olyan kerülne utána a szobába, aki allergiás a macskaszőrre, lehet, hogy nem érezné jól magát, és még csak nem is tudja, miért.

Tény, hogy ezzel szűkebbek a lehetőségeid, de így is lesz jónéhány olyan, ahol elfogadnak cicástul, nem kell ezen ennyire felháborodni...

@Rókakígyó:
A szabadban tartott macskák sokkal rövidebb életűek. Összeszedhetnek betegséget könnyebben, megölheti őket egy kutya vagy más állat, elüthetik, megmérgezhetik, meglőhetik. Ezek teljesen hétköznapi jelenségek, és érthető, ha valaki nem akarja ennek kitenni a kedvencét.
EGy kutyát még csak benn lehet tartani az udvaron belül, de egy macskát soha.

Gumineaux 2009.12.22. 13:17:18

@kicsitomi:
"jobban járt volna a világ"
Na ne mondd. Nem is ismersz. Csak ítélkezni tudsz, gratulálok.

dark future · http://www.andocsek.hu 2009.12.22. 13:17:33

@Gumineaux:

Ja. Engem az állatkák nem zavarnak, a kölykök annál inkább... Kellenének erre specializálódott gyerekmentes, csendes panziók, ha már háziállatmentesek vannak.

vladek 2009.12.22. 13:18:20

Asszem kicsit el vagy tévedve ezzel a posttal.
Amikor kiválasztok egy szálláshelyet, akkor megnézem, hogy van-e kád a fürdőben, van-e wellness, tv, minibár meg ilyesmi. Megnézem azt is, hogy lehet-e háziállatot vinni. Ezek a szolgáltatások vannak, nem kell itt picsogni, hogy itt vagy ott miért nem lehet, tessék elhúzni egy másik helyre. Én speciel nem megyek olyan helyre, ahova _lehet_ háziállatot vinni, én azt a szolgáltatást keresem, hogy nem macskaszőrös az ágy, amibe bele fogok feküdni. Ne akard már az opcionális dolgokat kötelezővé tenni.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.12.22. 13:19:18

@infrablu: Amit viszont te csinálsz, az tipikus magyar dolog, egy személyes problémát azonnal általános ellenségeskedéssé gerjeszteni.
Nyugodt lehetsz, még jó ideig sokkal általánosabb lesz, hogy házikedvencet nem engednek szállóba.
Amúgy egy évben átlagban mennyit alszol szállodában?

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.12.22. 13:24:09

Amúgy abban igaza van guminőnek, hogy ha belegondolsz, fogalmad sincs, mi történt a szobában előtted és mennyire gondosan lett kitakarítva.
Lehet, hogy az előző vendég odahányt, bepisált, menstruált, összevissza spricceltek mindent szex közben - amúgy a legtöbb pornófilmet szállodai szobákban veszik fel. :)

Gondolom, összeborzadnak a gondolattól, hogy előtte esetleg egy macska volt a szobában, azt is gondosan ellenőrzik, hogy hányás-, sperma-, vér-, és vizeletmentes legyen a szoba minden pontja, ugye? :D

Gumineaux 2009.12.22. 13:29:49

@Daily Shark:
Na pont erre gondoltam.
Nincs olyan szálloda, ahol garantálják, hogy az ágynemű/szoba _teljesen_ tiszta, és a gyanús folt a padlószőnyegen csak viasz. Vagy az ágyban előttem nem egy groteszkül kövér, izzadt manus vágta a lábkörmét. :)
Vagy az illető szálloda a 4Seasons, de akkor nem szóltam:)

kicsitomi 2009.12.22. 13:32:39

Tényleg, ha már ennyi macskabarát van itt: hogyan lehetne humánus módszerrel rávenni a szomszéd macskáját, h ne szarja össze a gyerek homokozóját meg úgy általában a kertemet? Komolyan kérdezem, mert nagyon elegem van már, és nem akarom drasztikusan lerendezni a kérdést.

Gumineaux 2009.12.22. 13:40:08

@kicsitomi:
Hm. Arra nem gondoltál még, hogy befedd a homokozót, amikor a gyerek éppen nem használja?
Esetleg vizipisztollyal “lelőni” a macskát amikor a homokozóba megy.
Esetleg szólni a szomszédnak, hogy a macskája nálad rosszalkodik? Lehet kapni mozgásérzékelős , ultrahangot kibocsátó macskariasztót (ez elég drága, de ha nagyon zavar, érdemes beszerezni) de az egész kertet védi, az emberek nem hallják, a macskákat viszont távol tartja.

Engem amúgy a kutyasz*r jobban zavar, pláne a pesti flaszteron. A macskaürüléket legalább slauggal be lehet mosni a gyepbe, trágyának kiváló.

bridgeman 2009.12.22. 13:41:06

@kicsitomi: Vannak mindenféle macskariszató spray-k párszáz forintért. Én körbekínáltam vele a szomszédokat, hogy ha zavarná őket a macskám, akkor szívessen adok nekik egy ilyet, de nem kérték.

A másik humánus módszer meg az, hogy beszélsz a szomszédoddal, hogy ha az ő macskája, akkor oldja meg ő, ahogy tudja.

Don Bolesz 2009.12.22. 13:42:04

@kicsitomi: ezt csak drasztikusan lehet, másként nem :(

mizie 2009.12.22. 13:42:34

@kicsitomi: Macska távoltartó sparyt-t használj. Olcsó és minden állatboltban kapható. A cicának semmi baja nem lesz tőle csak messziről elkerüli azt a helyet amit lefújtak.

kicsitomi 2009.12.22. 13:44:25

@bridgeman: ezzel kezdtem. Szerinte nem az övé. Aztán lefotóztam a házból, ahogy éppen odaszarik. Ja, tényleg, mégiscsak az övé, nem is érti, ejnyebejnye. Ettől mondjuk az én kertem nem lesz macskaszarmentes.
Mennyi ideig elég egy ilyen spray?

bridgeman 2009.12.22. 13:45:56

@kicsitomi: Egy fújás 2-3 nap. Azt nem tudom, hány fújás van egy palackban, mert nem kellett rendszeresen használnom.

Vkat118 2009.12.22. 13:47:29

Mi baj van azzal, hogy vannak olyan helyek ahová nem lehet vinni állatot? Egyik haverom pl allergiás a macskákra 150"nm"-es légtérben nem bírja elviselni, szerintem neki több joga van a pihenéshez mint a macskádnak. Ugyanaz mint a dohányzás van ahol lehet van ahol nem, mindenki kiválaszthatja hova megy. De pl nekem van egy mopszom amitől sok kisgyerek fél, jó, hogy a szüleik dönthetnek úgy, hogy olyan helyre mennek ahol szabadon lehet engedni a kölyköket mert nincs állat.

kicsitomi 2009.12.22. 13:47:52

@Gumineaux: barátom, te nagyon félreértesz valamit. Ez az ÉN kertem, és nincs hozzá kedvem, hogy ha a gyerek napjában nyolcszor homokozik (igen, bármilyen meglepő, ilyet is csinál, meg ordít is néha és rohangál, bármennyire is zavaró), akkor nyolcszor takarjam le vmivel azt a 2x3 métert, közben letúrva a homokvárait.
Ultrahangos anyámkínját sokért meg vegyen akinek két anyja van, nem lopom a pénzt.

MACSKANŐ 2009.12.22. 13:52:47

Köszönöm hogy ennyien reagáltatok, ez azt jelenti hogy mindenkit megérint, (kit így-kit úgy) ez a téma. Én úgy gondolom hogy az állatoknak pont annyi joguk van itt élni mint az embereknek, sőt mi vettük el sok helyen az életterüket. És arról még nem is beszéltünk hogy ők több ezer éve békében a természettel élnek, mi pedig barbár módon tönkre tesszük a saját környezetünket, és ez által az állatokét is. Köszönöm a pozitív hozzászólásokat és a biztatást. A negatívakból látszik hogy szükséges ez a blog. Ez a szálloda téma csak egy jelenség a sok közül ahol nem emberhez méltóan kezeljük a problémákat.

Gumineaux 2009.12.22. 13:57:08

@kicsitomi:
Te kerted, te kerted…de nagyra vagy ezzel. A madarakat is elkergeted, gondolom, nehogy – horribile dictu – otthagyjanak valamit a füvön. Vagy a homokozóban.
Szerintem neked más bajod is van, csak egyszerűbb a macskára fogni.

gorillka 2009.12.22. 13:58:21

@dark future: vannak gyerekmentes szállodák, csak drágábbak.

Nálunk is van macska a családban, egyszer nyaralt velünk, mert nem tudtuk kire bízni. Soha többet!
Vedd úgy, hogy egy jó lehetőség összebarátkozni a szomszéddal.

@kicsitomi: a gyerek homokozóját érdemes letakarni a szomszédot meg megkérni, hogy alakítson ki homokos macskavécét a kertjében. De ettől még bármelyik kóbor állatnak szimpi lehet a kerted. :)

kicsitomi 2009.12.22. 14:00:44

@MACSKANŐ: teljesen egyetértek, egyben ügydöntő népszavazást kezdeményezek a szúnyog-, csótány- és hangfairtás ellen is. Javaslom, hogy legyen kötelező a haszonállatok beengedése is a szállodákba, valamint a kedvtelésből tartott kígyók és skorpiók nyaraltatása okán minden szálloda tartson megfelelő orvosi személyzetet.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.12.22. 14:00:58

@kicsitomi:
Értem, tehát te nem akarsz semmit tenni ellene, akkor egy megoldás van, hogy kinyírod a macskát, lehetőleg a gyerek szeme láttára agyonvered, felakasztod, lelövöd, hogy tanuljon belőle, hogy kell a problémát megoldani.

Miután a nagyon okosak közölték, hogy a macskát nem szabad lakásban tartani, hanem szabadban, azt is elmondhatnák, hogy lehet a telken belül tartani.
Ja, hogy azt nem tudják?

Akkor elmondom.
1. Olyan kerítés kell a telek köré, melyen végig sehol sincs a macska fejénél nagyobb nyílás.
2. A kerítés tetejére végig egy 45 fokban befelé hajló, kb. fél méteres konzolokon lazán lógó horizontális huzalokat kifeszíteni, ugyanis a macska nem tud ilyenen felmászni.
3. Minden egyes bokron, fán, ami a kerítés fölé vagy közelébe, esetleg más építmény fölé hajlik, a macsak ugrásmagassága fölé egy hasonló, 45 fokos szögben visszahajló konzolokr körkörös gallérként elhelyezett huzalrendszert kell tenni.

A fenti installáció jó eséllyel, de nem 100%-os valószínűséggel megakadályozza a macsek kijutását, ennél biztosabb csak az elaknásítás vagy a mozgásra tüzelő automata gépfegyverállás lenne.

kicsitomi 2009.12.22. 14:04:19

@Gumineaux: négy madáretetőnk van jelenleg, és valahol a bokrosban hátul lakik egy sündisznócsalád is. A kis kerti tóban van pár saját kezűleg fogott halacska, akad béka és sikló is. Nem az állatokkal van a bajom, a macskával sem lenne, ha nem a HOMOKOZÓBA vagy a GYEP KÖZEPÉRE szarna.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.12.22. 14:05:06

@MACSKANŐ:
Azért a macska nem a természetes környezet része ilyen állományban, mint ami napjainkban van, hanem a hibás emberi tartás következménye.
Sajnos nem egy helyen pusztították ki az őshonos madarakat és más állatokat a felelőtlenül szaporított macskák, de erről persze megint nem a macskák tehetnek.
Az a baj, hogy az ember mindig azt hiszi, okosabb, mint a természet és ráadásul fensőbbrendűnek is képzeli magát, rákényszerítve a saját érdekeit a környezetre, ami előbb vagy utóbb, de bizonyosan mindig visszaüt.

Gumineaux 2009.12.22. 14:09:57

@kicsitomi:
Megsúgom: a sündisznók is szoktak _szarni_. Sőt egyéb állatok is. Nem csak a macskák.
Te itt azt akarod velünk elfogadtatni, hogy
1. téged méltánytalan sérelem ért
2. jogos a birtokháborító kiiktatása, esetleg kinyírása.

Ezt sosem fogom elfogadni. Ha egy macskára vagy bármely, nálad gyengébb és kiszoltáltatottabb állatra kezet emelsz, akkor lelketlen mészáros vagy.

Leonce 2009.12.22. 14:10:26

Teljesen egyetértek MACSKANŐVEL.
De ahogy már Gandhi is mondta, egy társadalom fejlettségét nagymértékben mutatja, ahogy az állatokkal bánik.
Nem kell szeretni őket, de mindenképpen tolerálni kell.
Szerencsére már nincs joga a szomszédnak eldönteni, hogy tarthatok e macskát, kutyát a lakásomban, nyilván nekem kötelességem és felelősségem úgy tartani, hogy az mindenkinek és főleg az állatnak a legjobb legyen. Ha egy kutya elégedett,akkkor nem fog vonítani egész nap.amugy aki azt mondja, hogy nem szeretne idegen kutyaszőrös ágyra feküdni, sajnos fel kell készítenem, hogy az ember sokkal ocsmányabb mocskokat tud hagyni maga után:(

gorillka 2009.12.22. 14:10:46

@Daily Shark: ez tetszik :)
Vidéken, erdő-mező mellett élünk. Itt is van olyan okos szomszéd, aki kitalálta, hogy kenelben kéne tartani a macskákat és pórázon sétáltatni.
Mondom neki, barátom, költözz vissza a városba!
A macska haszonállat, egeret, pockot, padláson randalírozó "akármit" fog.
Nem érti... Az is igaz, hogy pázsit-tuja kombó veszi körül.

jewel79bp 2009.12.22. 14:23:58

Az senkinek sem jut eszébe, hogy a szállodai ágyneműt 90 fokon mossák, a szobákat elviekben rendesen takarítják?... Mert ugye beteg, sőt, fertőző beteg, sőt, gombás ember is lakhatott előtte a szobában, aludhatott abban az ágyban... szállodában dolgoztam 3 évig, láttam érdekes szobákat - az a legkisebb furcsaság, ha a szállóvendég emberszaros ágyneműt hagy az ágyon, vagy ha a törölközővel törli a véres fene-tudja-micsodáját... aki azt hiszi, egy kutyától vagy macskától lesz koszos a szálloda, az álomvilágban él...

gorillka 2009.12.22. 14:33:22

@jewel79bp: igazad van..., de a macska, kutya menet közben is szórja a szőrét, a macska dörgölőzik, ahhoz is aki nem szeretné, a kutya nyálat csorgat, liheg bele a képedbe.
Hagyjuk meg a lehetőséget pihenni azoknak is, akik nem kedvelik a házikedvenceket.

kicsitomi 2009.12.22. 14:39:31

@Gumineaux: Tudom, hogy a sün sem 100%-osan hasznosítja a földigilisztát, csak a dolgát a bokorban végzi.
amúgy:
1., Én azt a szó tágabb értelmében valóban sérelemnek tekintem, ha lépten-nyomon szart kell takarítanom a saját élőhelyemen, ami nem mellesleg fertőző is lehet.
2., ha esetleg megtanulnál valamit értelmezve is olvasni, észrevennéd, hogy szigorúan humánus megoldásról érdeklődtem, a "kinyírni, kiiktatni" kifejezések nálad bukkantak fel.

jewel79bp 2009.12.22. 14:44:41

@gorillka: teljese egyetértek veled abban, hogy kell ilyen és olyan szálloda is... meg abban is, hogy ha kimondod, hogy az zavar, hogy mondjuk egy liftben megy veled a kutya/macska, vagy nem akarsz vele találkozni az előtérben, mert félsz tőle, vagy ilyesmi. De arra hivatkozni, hogy koszt csinál, szerintem nem állja meg a helyét.

MACSKANŐ 2009.12.22. 15:16:17

Azért kezd kikristályosodni a mondanivaló: élni és élni hagyni. Öröm számomra hogy sokkal több az állatbarát, cicakedvelő mint aki nem. Az előzőeknek próbálok információkat, híreket, segítséget és jó szórakozást nyújtani a blogommal, szeretettel várok minden érző embert itt a macskapcsolat.blog.hu-n.

Gumineaux 2009.12.22. 16:13:48

“csak a dolgát a bokorban végzi”
Ezek a sünök hihetetlen jólnevelt teremtmények. Ezt ugye, te sem gondolod komolyan?

1., Én azt a szó tágabb értelmében valóban sérelemnek tekintem, ha lépten-nyomon szart kell takarítanom a saját élőhelyemen, ami nem mellesleg fertőző is lehet.
Örülj neki, hogy nem a kutyagumit kell kerülgetned/takarítanod.

2., ha esetleg megtanulnál valamit értelmezve is olvasni, észrevennéd, hogy szigorúan humánus megoldásról érdeklődtem, a "kinyírni, kiiktatni" kifejezések nálad bukkantak fel.
Ja bocs. Valszeg én szögeztem le rögtön az elején, hogy „rühellem a macskákat“. Egy másik hozzászólóval együtt – valószínűleg nem véletlenül – nekem is az az érzésem, hogy nem _elsősorban_ humánus eljárásban gondolkodsz, akármit írsz is le, lejön az indulat és a gyűlölet.
Persze ha tényleg nem bántod a macskát akkor megkövetlek.

Bálint - Cicanapló · http://cicanaplo.blog.hu 2009.12.28. 11:46:55

Kicsit régi a blogbejegyzés, de azért hozzászólok én is. Ahogy a blogomon is látszik, meglehetősen macskabarát vagyok, mégsem érzem - a legkevésbé sem - a felelőtlen macskaajándékozással vagy a kóbor cicákkal egyenrangú kérdésnek ezt a szállodai dolgot. Erre nagyon sok egyszerű ok van:

- a macskaszőrt kb lehetetlen teljesen eltávolítani (az én gyakran mosott ruháimon még mindig találok néha szőrszálakat egy lasan egy éve nem élő macskáról), pedig nagyon sokan allergiásak rá. Persze, lehet hányás meg vér meg sperma is minden szállodaszobában, de ezek nem allergének, és könnyebben is moshatók. Teljesen érthető, hogy a szállodaigazgatók inkább elvesztenék azt a pár vendéget, aki mindenképp vinni akarja a macskát, mintsem hogy azért kelljen magyarázkodnia hónapokig a nyilván soha vissza nem térő vendégeknek, hogy vajon miért is tüsszögtek öt napig a 623-as szobában.

- A macska sajnos rendkívül zavaró lehet a többi vendégnek, ha kapar vagy nyávog, főleg ha olyan hangosan, mint egy sziámi vagy bengáli. Ezt természetesen a gyerek is megteszi, de egyrészt a gyerekre rá lehet szólni vagy lehet hatásosan nevelni, míg ez egy macskára nem igaz. (Saját tapasztalat: a cicák mindent megkapnak, egész nap kényeztetjük őket, éjjel is kint van a kajás táljuk, de ha épp úgy tartja kedvük, akkor reggel hétkor üvöltve kaparják az ajtót, mert épp emberi társaságra vágynának.) Ráadásul gyerekkel nyaralni a potenciális vendégek 80%-a akar, macskával meg 2-3%-a, így aztán megint nem kérdés, hogy melyiktől esnek el szívesebben a szállodák.

- A tiltással a gazdiknak is jót tesznek bizonyos esetekben: a cica pl. nem szökik meg, amikor a takarítőnők kinyitja az ajtót. A gazdinak nem kell kifizetni plusz 50 000 forintot, ha a macska kikaparta az ágyat vagy az ülőgarnitúrát, vagy ha elrágta a tévé kábelét. Szerintem téged - és mindenkit - jobban zavarna egy-két ilyen incidens, mint a tiltás, és ilyen esetben is épp ugyanannyira utálnád az adott szállodát.

- írod: "aki ilyen nívós szállodákban pihen, valószínű, hogy a háziállatára is van olyan igényes" -- ez a legnagyobb tévedés, amit az elmúlt hónapban bárhol is olvastam. A legbunkóbb, idegesítőbb, taplóbb emberekkel wellnesshotelekben találkoztam. Itt aztán a legjellemzőbb, hogy azrt van állatuk, mert jól mutat az új kabátkával, vagy mert a gyerek sírt érte, de onnantól hogy megkpata, le van szarva. A pénz NAGYON nem garancia a normális állattartásra. Sőt, azt mondanám, hogy ha már általánosítani akarunk, akkor inkább a szegényebbek a felelősek, mert ők azok, akik még úgy is bevállalták a macskatartást, hogy a saját kenyerükre is alig futja, de mégis pénzt szánnak a macskára.

- írod kommentben: "az állatoknak pont annyi joguk van itt élni mint az embereknek, sőt mi vettük el sok helyen az életterüket. És arról még nem is beszéltünk hogy ők több ezer éve békében a természettel élnek, mi pedig barbár módon tönkre tesszük a saját környezetünket, és ez által az állatokét is." Na igen, de a szálloda nem épp természetes élletér a macskáknak, szóval ez nem jogok kérdése... Az embernek is joga van a szabadsághoz, az élethez, de ha én építek magamnak egy házat, mégse fogja egy ember se azt mondani, hogy joga van bejönni az ajtómon, mert ő is erre a bolygóra született. Ha arról szólna a bejegyzésed, hogy nem engedik be a szállodá kertjébe a macskákat, akkor igazad lenne, de a szoba más kérdés.

Mindemellett azt gondolom, hogy nagyon félreértelmezed az ÁLLATBARÁT kifejezést. Egy macskának a legkevésbé sem teszel szívességet azzal, hogy bepakolod a dobozba, utaztatod a kocsiban, majd kiveszed egy tökéletesen ismeretlen helyen (a szállodaszobában), ahol nemhogy a kényelmes helyeket, de még a macskavécé elhelyezkedését sem ismeri eleinte. Aztán pár nap után, amikor megismerné a helyet, újra be a kocsiba, újra helyszínváltozás. A kutyáknak az a legfontosabb, hogy a gazdájukkal legyenek, a macskáknak viszont másmilyen a természetük. Ha ÁLLATBARÁT vagy, azért követsz el mindent, hogy a macsek otthon maradhasson valahogyan. (Nyilván nem lehetséges ez mindig, de úgy veszem ki a bejegyzésből, hogy szerinted eleve az a jó, ha jön a macska is.)

Egyébként abban sincs igazad, hogy hányi, tivornyázni szabad lenne a hotelekben. Ez ugyanúgy tiltva van a házirdendben, mint a macska bevitele - csak épp ezt sokkal nehezebb ellenőrizni, mint a macskát, hiszen zárt ajtók mögött történik.

MACSKANŐ 2009.12.28. 12:11:50

Köszönöm az észrevételeidet, bár sok dologban nem értünk egyet. Én nem szoktam kommentezni más cicás oldalakon mert egyrészt meghagyom mindenkinek a saját véleményének szabadságát, másrészt nem akarom magam más blogokon reklámozni. Nem tudom kinek van joga meghatározni hogy az állatbarát fogalomba ki tartozik, én nem veszem a bátorságot hogy ezt megítéljem. Minden esetre én szeretném a boldog perceimet is megosztani a cicámmal és ő már izgatottan várja amikor látja a készülődést. Mint minden ember, minden cica más. Nyilván ha azt tapasztalja valaki hogy a sajátjának ez szenvedés akkor más alternatívát választ. Az enyém meglepő módon hozzám és nem a helyhez ragaszkodik, nyilván érzi hogy mennyire szeretem és hamarabb aklimatizálódik bárhol mint én, az almos tálját pár másodperc alatt beméri, hiszen biztos meglepő, nagyon inteligens állatokról beszélünk. Egyébként ha pontosan elolvasod végig a postot, itt nem arról van szó hogy minden áron cipeljük a cicát hanem ha vinni akarjuk akkor legyen rá lehetőség és főleg ne hivatkozzanak higéniai okokra mikor sok ember kevésbé higénikus. Nem ismerem a blogodat de kívánok sok sikert és remélem hogy ott is ilyen részletesen, gyakran írj és te valóban állatbarát vagy?! Én ezt próbálom a gyakorlatban is hasznosítani, minden nap rengeteg kóbor állatot etetek az ország számos pontján, önerőből és emellett írok róluk hogy jobb legyen nekik.

Bálint - Cicanapló · http://cicanaplo.blog.hu 2009.12.28. 12:33:53

@MACSKANŐ: Félreérthetően írtam, nem téged akartalak megbántani azzal, hogy elvitatnám az állatbarátságodat - arra céloztam, hogy nekem a kommentekből úgy tűnik, mintha a kommentelők egy része (talán te is) rögtön kijelentené, hogy aki negatívan szól hozzá, az már nem is állatbarát. Én csak ezt vitatom, és persze, hogy ezt a blogot nem érheti ilyen bírálat egyébként.
Én saját tapasztalatból úgy gondolom, a bloggereket a legkevésbé sem zavarja, ha más blogokat is kommentel valaki, akinek saját blogja van, az nem reklám, hanem tapasztalatcsere. Ha érdekelnek egyébként a mi cicáink, kattints a nevem melletti linkre. Neked is további jó blogolást! Örülök, hogy bár nem értünk egyet, kulturált lehetett a vita, nem úgy, mint néhol fentebb.

MACSKANŐ 2009.12.28. 12:39:33

Igen, te is egy kultúrált ember vagy és nekem ez bizonyíték arra hogy állatbarát. Meg fogom nézni a blogodat, nekem az öröm hogyha minél többen teszünk a cicákért. Szép napot neked.

zati 2009.12.28. 13:34:50

Magam világlátott embernek tartom.
Itt leírom, hogy nem sok olyan elmaradott ország van a világon, ahol annyi tévhit és butaság keringene az állatokkal kapcsolatban, mint itt.

1. Ha gondozza a gazdája, a macska és a kutya (és a görény, papagáj, bagoly, nyest, ebihal, stb.) TISZTA - sok embertársunkkal ellentétben.
2. Ha jól van nevelve, nem piszkít és nem harap - sok embertársunkkal ellentétben.
3. Kultúrált országban (Hollandia, Belgium, Nagy-Britannia, Mo.-hoz képest Moldávia és Bangladesh) teljesen természetes, hogy a macska-kutya szállodába, étterembe bevihető. Ki is, tán' Kína kivételével :)
4. Természetes, hogy a szállodában - díj fejében - beviheted állatkádat.
5. Az is természetes, hogy ha odapiszkítás, behányás vagy harapás történik, különös retorziók következnek, mely nagy számú bankjegy átadásában realizálódik.
És ez igaz, ha kutya, macska, vagy kutyába lement német/magyar turista a tettes.

Azaz: aki jegyet vesz, bemehet. Ha nem, azért nem, mert már ismerik, és ez fajtól független.

Én 100%-ban a posztolóval értek egyet, noha én nem viszek nyaralni állatot, mert neki az inkább stressz, mint pihenés. De ha a szállodában szembefut egy, akkor bizony örömmel simogatom meg, ha a gazdája engedi. Szokta, mert gazdának lenni jelent egy összetartozást is.

Baráti Üdvözlettel

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2010.01.04. 10:28:43

@Leggy: Édes Istenem, te ennyire korlátolt vagy?

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2010.01.04. 10:34:27

@kicsitomi: LOL, szerezz be egy macskát, az garantáltan a szomszéd kertjébe és/vagy homokozójába fogja a dolgát végezni. Igy kvittek lesztek.


süti beállítások módosítása