Macskapcsolat

macskaarvahaz@gmail.com
A macskapcsolat.blog a
Facebook-on

Friss topikok

  • nagyfeszültség: Tényleg gyönyörűek a cicák - és nagyon jó emberek, akik támogatják a gyógyíttatásukat. (2014.11.12. 23:34) Karácsonyra gazdit kértek a cicák
  • Fox Snow: @kolbászoszsömle: na... pofánbasszalak? Még ha 4 éves komment, akkor se hagyhatom ezt a fost szó n... (2014.09.24. 16:44) Te jószagú cicakaki
  • Aquamarine Dolls Ragdolls: Személy szerint nagyra értékelem azokat az embereket, szervezeteket, akik ilyen irányú erőfeszítés... (2013.09.04. 14:44) Licit egy macskaárvaházért
  • Nyafkamacska: Ebből az autóból lett valami? Elszámolt valaki az összejött pénzzel az adakozók felé? (2013.06.26. 07:53) Cicamentő, ha te is úgy akarod
  • belekotty: Tündéri makkák! Sajna a hét kutyám mellé nem tudok befogadni. (2012.08.29. 10:05) Börtönből szabadult cicák

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Százharminc már sokkoló

2010.07.01. 08:19 - MACSKANŐ

Az utóbbi időben sok szó esett az állatkínzásról. E filmek alapján úgy gondolom, hogy ennek is több vállfaja létezhet. Teljesen átérzem, hogy e moszkvai hölgy annyira szereti a kóbor/talált cicákat, hogy nem képes otthagyni őket az utcán, (mint ahogy én is hazahoztam pár napja egy édes fekete cicust - előző poszt - és még mindig keresem neki a jó gazdit!), de ez a létszám egy lakásban már régen káros a macskáknak is.

A bejegyzés trackback címe:

https://macskapcsolat.blog.hu/api/trackback/id/tr732108413

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2010.07.01. 09:44:08

Szó szerint betegség.
Mondhatnám, hogy nálunk is "állatkert" van (néhány ismerős már megjegyezte, hogy lassan belépőt kell fizetniük :) de ez már tényleg beteges.

prof. Perselus Piton 2010.07.01. 09:48:38

Pár napra egy hasonlóan zsúfolt lakásba zárnám a nőt...lehetőleg "kedves", mosdatlan alkeszekkel...

Dudálj, ha műkörmöd van! 2010.07.01. 10:09:02

Csoda, hogy nem tépték még szét egymást. Ez tényleg sokkoló.

Falusi_metálos 2010.07.01. 10:09:37

hülye nő, szegény cicák.....

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2010.07.01. 10:29:31

@Dudálj, ha műkörmöd van!: Inkább az a csoda, hogy a mamzert nem falták még fel.... én kifejezetten macskapárti vagyok, de ez a jelenet, ahogy ott pankrációznak miákolva a kaját várva, még nekem is ijesztő volt.... (pár napja galambokkal láttam hasonlót, de azt közterületen) és még jó, hogy a szagos internetet nem találták fel... :-////

Hasonlót egyébként nálunk is mutattak egy dokfilmben jó néhány éve, de ott max csak fele ennyi állat volt (kutyákat is beleértve), és nem panelban... de eszembe jutott a Jól áll neki a halál idevágó jelenete is, amikor a dagadt nőt elhurcolják a zsaruk a macskákkal teli lakásából...

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.07.01. 10:31:27

Azért arra kíváncsi lennék, hogy vajon be vannak zárva vagy egyszerűen jól érzik magukat így, együtt...
Újpesten van egy udvar, ahol az egyik ott dolgozó csajt várja falkába tömörülve 8-20 (nem tudom, mitől függ a létszám) macsek majd minden reggel. Igaz, ők az udvaron vannak, de nem sokkal nagyobb helyen tömörülnek, amikor várják a reggelit. :)

gergel 2010.07.01. 10:40:14

láttam már hasonlót. a sok megtébolyult vén kurva pick szalámival és libamájjal eteti a 20-30 macskáját.
a szomszédom meg befogadott egy kóbor cicát, ráköltött vagy' 20 ezret( nem állnak jól anyagilag) erre a másik szomszéd megmérgezte szerencsétlent.nincs igazság.sosem volt.
az elaltatásnak természetesen nem vagyok híve , de szerintem minden kóbor ebet, cicát ivartalanítani kellene. és egy háztartás is csak egy fertilis macskát engednék, bár hogy ezt hogyan lehet szabályozni, betartani...
amúgy volt már miskárolt cicusom, elég hülye volt szegény. :D

Murderface 2010.07.01. 10:41:57

Minden városban van legalább egy macskás nő :P

gergel 2010.07.01. 10:49:52

@gergel:
kieg.:
nem a pénzt sajnálom, hanem a szomszédomat és a macsekot.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2010.07.01. 10:53:16

Ahhoz képest, hogy 130 macsek, elég nagy rend van... de miből futja neki ennyit etetni? Ez nem normális.

[c] 2010.07.01. 11:16:18

Mint egy horrorfilm... Pedig macskapárti vagyok.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2010.07.01. 11:28:23

Nekem is az jutott először az eszembe, hogy miből tart el ennyi macskát. Az látszott, hogy rendes kaját kapnak és nem éheznek, ráadásul viszonylag tisztaság is van. 130 macskánál az már komoly költség lehet. És munka is.

A macskáknak nyilván nem ideális, de lehet azelőtt még rosszabb életük volt. Szóval mindig van mihez képest.

S gondolom ha lenne elég ember, aki szívesen magához venne macskát a 130-ből nem lenne ellene.

biododírium 2010.07.01. 11:31:17

sztem lakásban már 2-3 macska is gáz. Sokan képtelenek más emberekkel normális kapcsolatot kialakítani, és ilyen fenti "macsakabuzikká válnak", ez kimondottan női betegség és nem csak(!) időseknél fordul elő. Csak saját ismerettségi körömben van 3db 28-37közötti csaj, aki ebben szenved és láthatólag ebben is marad. Náluk csak a macskák száma fog nőni, ha nem is 130-ig.

Jerky_Maistro 2010.07.01. 11:34:25

de édes feje van némelyik szőrgombócnak.:-)

randomburvi 2010.07.01. 11:46:20

@biododírium: 2-3 macska amér lenne gáz? Nálam is van kettő, oszt halál jól elvannak, és még pasim is van mellé, csak , hogy a másik felvetésedre is reflektáljak...

randomburvi 2010.07.01. 11:52:27

Azért azt hozzátenném, hogy macskából, ekkora helyen ez valóban sok, de a mcskák nagyon jó állapotban vannak, tiszták, szép a szőrük, jól tápláltak, és cseppet sem agresszívak ( kajaosztásnál minden macska ilyen általában).Ráadásul szép tisztaság van a szobában. Szóval nem kevés melót ölhet bele az öreglány.

a nyugalom megzavarására alkalmas · http://www.youtube.com/watch?v=NBszQFz6buA 2010.07.01. 11:55:40

0:38-nal

a gazdi mogott epp a falat hugyozza le az egyik draga szorgomboc

a Lojalista 2010.07.01. 12:28:49

Egyetértek azzal, hogy ez nem kicsit horrorisztikus. Senkinek se jó és eléggé fertőzésveszélyes. Most már én is kitettem a "megtelt" táblát, pedig csak három cicusom van, mindhárom talált vagy befogadott.És kertesházban élünk, úgy hogy a legidősebb (kandúr volt) csak enni jár be, illetve ha esik, mert azt utálja. A középső kislány (szintén túl van a műtéten) most kezd kiszökdösni, de mindig olyan koszosan tér meg, hogy mosdatni kell és az egy tortúra, de hát muszáj, mert az egész lakást a magáénak érzi, beleértve az ágyamat is. A legkisebb (4 hete került hozzánk) épp a szobatisztasággal és a rendszereséggel ismerkedik, még teljesen lakásmacsek, mert olyan pindur és hebrencs, hogy ki se engedném, sőt éjszakára a dobozába zárom, mivel van két nagy kutyánk is, akik az előszobában alszanak. Azthiszem már ez a mennyiség sok, márcsak azért is, mert az állat olyan mint a kisgyerek: személyes figyelmet, törődést és szeretetet igényel.

a Lojalista 2010.07.01. 12:28:54

Egyetértek azzal, hogy ez nem kicsit horrorisztikus. Senkinek se jó és eléggé fertőzésveszélyes. Most már én is kitettem a "megtelt" táblát, pedig csak három cicusom van, mindhárom talált vagy befogadott.És kertesházban élünk, úgy hogy a legidősebb (kandúr volt) csak enni jár be, illetve ha esik, mert azt utálja. A középső kislány (szintén túl van a műtéten) most kezd kiszökdösni, de mindig olyan koszosan tér meg, hogy mosdatni kell és az egy tortúra, de hát muszáj, mert az egész lakást a magáénak érzi, beleértve az ágyamat is. A legkisebb (4 hete került hozzánk) épp a szobatisztasággal és a rendszereséggel ismerkedik, még teljesen lakásmacsek, mert olyan pindur és hebrencs, hogy ki se engedném, sőt éjszakára a dobozába zárom, mivel van két nagy kutyánk is, akik az előszobában alszanak. Azthiszem már ez a mennyiség sok, márcsak azért is, mert az állat olyan mint a kisgyerek: személyes figyelmet, törődést és szeretetet igényel.

biododírium 2010.07.01. 12:43:53

@randomburvi: Ott volt egy pont az első és a második mondatom között (különben 1 mondat lenne:)). Tehát, nem is kell feltétlenül magadra venned, mivel nem is azt írtam, hogy akinek 2 macskája van, az olyan, mint a 130macskás idióta.

2010.07.01. 12:47:45

azért elkerüli a figyelmét mindenkinek valami.

már két macska képes olyan koszt csinálni ami 1 nap alatt látszik. itt feltűnően tiszta a padló meg az összes felület.
ha ez melózik utánuk, egészen más lesz.

de tény hogy ennyit be is lehetne ántsz-szel tiltatni, állatvédelemről nem beszélve.

talán valakinek megvan szabó magda: az ajtó c. regénye...

Színes Géza 2010.07.01. 12:56:07

El kéne altatni. A nőt.

dekás dezső 2010.07.01. 13:33:33

aztakurva
hát milyen szag lehet ott, a jó kurva életbe, az én drága néhai idős nénikémnél tizenakárhány makka volt a szoba konyhában, hát az sem volt semmi, de ez... áá

Tarkin kormányzó 2010.07.01. 13:38:10

nekem a két szemtelen dög is sok a házban. nemhogy ennyi!

Janiszta · http://www.ejatekok.com/ 2010.07.01. 14:02:36

Mintha a nejem látnám:))) Az is szereti ezeket a dögöket:))) Ez azért sok bár nekünk is van pár darab...

ohohohó 2010.07.01. 14:10:12

A szomszédomban a Belváros egyik átlag lakásában is van vagy 20 db, ótvar kanmacska bűz van az utcán, a lépcsőházban, szörnyű. Nem tudja vki, hogy milyen jogi lépéseket lehetne tenni úgy, hogy valóban meg is oldódjon a dolog?

halihope 2010.07.01. 14:49:01

@ohohohó: jogi lépéseket nem igazán lehet tenni, főleg ha az állatok jól vannak tartva (rendszeres étel, víz, oltások), de igazából az ivartalanítás megoldás lehet a bűzproblémára (nem jelölnek, illetve ha mégis, akkor is enyhül a szaga). Vedd fel a helyi állatvédőkkel a kapcsolatot és kérd meg őket, hogy segítsenek.

gergel 2010.07.01. 14:56:03

@ohohohó:
ha már csak egy ember is kifogásolja a háziállat tartását a házban, akkor nem tarthat.
mielőtt valaki kutyust, cicát vásárol, befogad ki kell kérnie a ház lakóinak engedélyét. Én legalábbis is így tudom.
felszólítjátok, ti Lakók ajánlott levélben, hogy sürgősen redukálja a macskák számát egy darabra, különben feljelentitek és összeset el fogják vinni egytől-egyig, választhat.
Előtte azért illene beszélni vele, szép szóval.

Lángharcos 2010.07.01. 18:20:40

Egy dologról feledkezünk el: Nem mindenütt szar dolog a nyugdíjasélet. Lehet, hogy szép pénzt kap (akár lehet járadék egy meghalt hitves után is). Ha az egész pénzét ruhák és egyebek helyett szagelszívókra, vizes macska wc blokkra költötte, akkor lehet, hogy ott se szag nincs, se más.. A közelképen látott macskák egészségesnek tűntek..
Szvsz hazai körülmények között egy macskamenhely nem ilyen tiszta és rendezett, mint az, ami a felvételeken van.. Tény, a zsúfoltság.. Hát ki lakik közöttetek nagyvárosban? :\ Embert tartani lehet olyan zsúfoltan?

Nem mondom, hogy követendő példa, de lehet, hogy nem annyira horrorisztikus, mint ami lehetne..

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2010.07.02. 07:39:11

@liftman:

"de tény hogy ennyit be is lehetne ántsz-szel tiltatni, állatvédelemről nem beszélve."

Egyértelmű.
De!

Tudsz jobbat a macskák számára?

Gondolom azért vannak itt 130-an, mert pillanatnyilag nincs jobb hely a számukra.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2010.07.02. 07:56:46

@gergel:
"ha már csak egy ember is kifogásolja a háziállat tartását a házban, akkor nem tarthat."

Ez szerencsére nem így, így egyetlen rosszakaró megakadályozhatná az állattartást.

A helyzet az, hogy az önkormányzatok hatásköre és feladata az állattartási rendelet megalkotása, így ahány település és ahány kerület annyiféle szabályozás, tehát nincs egységes szabályozás.

gergel 2010.07.02. 12:36:45

@Akitlosz:
Ha egy házban valaki allergiás a kutyaszőrre könnyen kezdeményezheti hogy elkerüljön az eb mivel a lakók egészségét veszélyeztetheti.
De ha pl. a kutya otthon van egész nap és ugat, akkor is.
Egy macsekkal persze nem szokott gond lenni, miért is lenne.
Egyébként úgy tudom hogy az állatkínzás bűncselekménynek minősül, ezért ha látjuk, kötelesek lennénk jelenteni.
Persze korrektebb előtte küldeni az öreglánynak egy levelet hogy kezdjen valamit a cicákkal, mert nekik se jó.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2010.07.02. 15:34:42

@gergel:
Kezdeményezni kezdeményezheti, de egy problémázó lakó nem elég.

Az alkotmánybíróság véleménye:

Az állattartáshoz a szomszédok részéről megkövetelt hozzájárulással kapcsolatban az Alkotmánybíróság kimondta, hogy a széleskörűen megkövetelt előzetes írásbeli hozzájárulás aránytalan tulajdoni korlátozást jelenthet. Az Alkotmánybíróság álláspontja szerint az az előírás, amely az ebtartáshoz az ebtartó lakása alatti, feletti, illetve az azonos szinten lakók összességének előzetes írásbeli hozzájárulását követeli meg, aránytalanul korlátozza a tulajdonhoz (zavartalan lakáshasználathoz) való jogot.

az Alkotmánybíróság megjegyezte, hogy a tulajdonhoz (lakáshasználathoz) való jogot nemcsak a széleskörű előzetes hozzájárulás sértheti, hanem az is, ha az ebtartáshoz minden esetben hozzájárulást ír elő a helyi önkormányzat.

Mindezek alapján a helyi önkormányzat a köz érdekében az ebtartás feltételéül szabhatja – a tartott ebek számától függetlenül – a szomszédok meghatározott körének hozzájárulását. A helyi önkormányzat tehát, abban az esetben, ha rendelkezik az ebtartás helyi szabályairól, köteles az ebtartás sajátosságaira figyelemmel (például az állat szaporulata tartására vonatkozóan) differenciált szabályozást kialakítani, s ha azt a közérdek nem teszi indokolatlanná, legalább egy eb tartását lehetővé tenni előzetes hozzájárulás nélkül.

amikor az önkormányzat az állattartás rendjét a társasházi lakóközösségek vonatkozásában is szabályozta, akkor a közérdek alapján járt el és hajtott végre közcélú tulajdonkorlátozást. Ezzel kapcsolatban kifejtette, hogy az önkormányzat mint jogalkotó szerv mérlegelési jogkörében jogosult dönteni arról, hogy mennyire támaszkodik a lakóközösségek önszabályozására és - a törvények keretei között - mennyiben érvényesíti a közérdek védelmét rendelete révén. A közérdek védelme érdekében tehát az önkormányzat jogosult rendeletet alkotni, ám nem terjeszkedhet túl az Alkotmányban és törvényekben meghatározott jogalkotási jogosultságán.

Az Átv. alapján nem pusztán közegészségügyi, hanem további feltételekre (például az állat fajára, fajtájára, élettani szükségleteire, nemére, korára, élettani állapotára) is figyelemmel kell lenni az állattartás körében.
Az önkormányzat tehát akkor, amikor az állattartás helyi szabályait határozza meg, nem alkalmazhat olyan szabályozást, amely csak egyetlen szempontot: a közegészségügyi követelményeket veszi figyelembe, mivel a szabályozás célja nem csupán a közegészségügyi követelmények érvényre juttatása, hanem általában véve a lakóközösség békés együttélésének elősegítése és a jogviták megelőzése.

a jegyző korlátozhatja, illetve megtilthatja az állattartást, ha az állatvédelemre, valamint az állattartásra vonatkozó szabályok megsértésére került sor; továbbá a jegyző meghatározott cselekmény végzésére, tűrésére vagy abbahagyására kötelezheti az állattartót az állatok védelme érdekében, az állatvédelmi és az állattartási szabályok megsértése esetén.

Az Alkotmánybíróság több határozatában rámutatott már arra is, hogy a helyi önkormányzat akkor, amikor az ebtartás, ebtenyésztés körében önkormányzati hatósági jogkörben kiadott engedélyhez köti a tevékenység folytatását, a köz érdekében a helyi lakóközösség békés együttélésének védelme, a későbbi jogviták elkerülése céljából szabályoz. A lakók közötti jogviták megelőzése érdekében alkotott szabályok évszázadok óta a helyi szabályrendeletek hagyományos szabályozási tárgykörébe tartoznak.

Az állattartás megtiltásával, illetve korlátozásával kapcsolatban ugyanis magasabb szintű jogszabály kizárólag a jegyzőnek biztosít államigazgatási hatósági jogkört, ha a tartás szabályainak megsértésére kerül sor. Az állat kiirtásáról pedig a települési önkormányzat kizárólag az emberre, illetve állatállományra veszélyes betegség esetén rendelkezhet, azon az alapon, hogy a betegség, amelyben az állat szenved „undort keltő”, nem. Ez ellentétes az Átv.-ben foglalt, az állat életének kioltására alkalmas elfogadható ok, illetve körülmény szabályaival is. Ugyanakkor a bejelentési kötelezettség alá eső betegségek gyanúja esetén is a jegyző, valamint a hatósági állatorvos jogosult hatósági döntést hozni.

---

Most így hirtelen nem találtam, de valahol írták, hogy elő lehet írni a lakók hozzájárulásának megkövetelését, de legfeljebb csak 75%-os mértékben. Olyan rendelet tehát nem elfogadható amelyikben minden lakó hozzájárulása követelmény.

S ez is csak több állat tartása esetén. 1 kutyát minden háztartásban szabad tartani a szomszéd lakók előzetes hozzájárulása nélkül is, ha egyéb probléma nincs a kutyával, csak a léte.

gergel 2010.07.04. 19:27:04

@Akitlosz:
Igen, így elfogadhatóbb, érthetőbb!
De ha valaki nagyon ki akar ebrudalni egy macskát(képzavar), annak is számos lehetősége van rá.

dr. HáziMacska 2010.07.13. 11:10:48

Csak az etetes videot nezve, horror - de a teljes movie-t nezve, ezek a macskak hihetetlenul joltartottak (maskepp mondom - lattam mar sokkal rosszabbat is egydulvalot is) es nyugodtak. - Es valami azt sugja, hogy mind, vagy nagyreszt ivartalanitva vannak (talan a halomnyi kolyok hianya?) a padlorol meg enni lehetne (oke, a macskak arrol is esznek. :P
Szoval...

T mint T 2010.08.14. 11:44:42

Még az jutott eszembe, hogy ennyi cicánál hogyan lehet megoldani a karanténozást egy esetleges új jövevény, vagy egy kitörő járvány esetén? Kérdés továbbá, hogy ezek a macsik oltva vannak-e (cicabetegségek ellen - ami macskánként 2-6 oltás). És ha oltva is vannak, akkor is érkezhet olyan virus, ami ellen nincsenek oltva, vagy az oltás ellenére is beleszalad 1-2, akinek lejárt, vagy már-még nem hatásos az oltása.
Ha nincsenek oltva, akkor egy bekerült clamydia vagy egyéb esetben tömegmészárlás lesz :-(
Gondolom, ivartalanítva vannak, mert kismakkát nem láttam, de lehet, hogy ez illúzió :-(


süti beállítások módosítása